17. november 2018
Direktør Ulf Stephenson glæder sig over, at Holship har vundet opgaven med at skulle transportere de i alt 11 laster med tunge spær fra Belgien. Foto: Simon de Visme
gallery icon

Se billedserie

Direktør Ulf Stephenson glæder sig over, at Holship har vundet opgaven med at skulle transportere de i alt 11 laster med tunge spær fra Belgien. Foto: Simon de Visme
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Tonstunge spær kom i havn: Skal transporteres med følgebil

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Tonstunge spær kom i havn: Skal transporteres med følgebil
Køge - 11. juli 2018 kl. 15:02
Af Simon de Visme
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

De lange, grå spær ligger på rad og række på havnen. Det er den første af de i alt 11 specielle laster, som Holship Danmark A/S skal håndtere.

Det er kun få dage siden, at de tonstunge spær ankom med skib fra Belgien. Nu ligger lasten foran virksomhedens kontor i Køge, indtil de til august skal videre til Greve.

Ulf Stephenson fortæller, at de længste spær vejer op til 16,5 ton hver, og direktøren i Holship glæder sig over kontrakten.

- Det bliver rigtig spændende at se, når spærrene skal ud og køre på en bil. Det er en noget speciel opgave, og det bliver ikke nemt. Hele projektet kræver både specielle skibe, specielt udstyr til losning og en speciel transport, fortæller Ulf Stephenson.

Holship overtog den første last i Belgien hos producenten, og herefter blev den enorme og 850 tons tunge last sejlet med coaster til Køge Havn. Her opbevares de, indtil Holship sørger for transporten - med følgebil på grund af de lange spær - til Greve, hvor spærrene skal bruges til at bygge det nye 110.000 kvadratmeter store distributionscenter.

At det blev shipping- og speditørvirksomheden med cirka 30 ansatte i Køge og Aarhus, som vandt kontrakten, og nu skal stå for de 11 afskibninger, gør Ulf Stephenson stolt.

- Det er fedt, at vi er blevet udvalgt til opgaven. Det er lidt ud over det sædvanlige, men vi har gode erfaringer fra tidligere med eksempelvis specialtransport, siger direktøren og fortsætter:

- Risikoen er større, end når vi for eksempel håndterer skærver, men der er også mulighed for at tjene bedre.

Næste skib fra Belgien ankommer først til september, hvorefter de sidste ni laster med lange spær forventes i løbet af 2019 og 2020.

Holship Danmark A/S er en del af Holship-koncernen, som har kontorer i hele Skandinavien og Baltikum.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk