21. marts 2019
Det er i butikken her på Lerbæk Torv, Fødevarestyrelsen har udstedt en bøde på 10.000 kroner for mangelfuld rengøring. Foto: Jesper From
gallery icon

Se billedserie

Det er i butikken her på Lerbæk Torv, Fødevarestyrelsen har udstedt en bøde på 10.000 kroner for mangelfuld rengøring. Foto: Jesper From
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Svineri i butikken - Aldi får bøde på 10.000 kroner

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Svineri i butikken - Aldi får bøde på 10.000 kroner
Køge - 31. januar 2019 kl. 12:48
Af Lars Andersen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

»Alle frysere i virksomheden fremstår med massiv fastsiddende belægninger af is. I isen er fastfrosset skidt, pap og råvarer. I kødkøler ved kylling er indtørrede afdryppede plamager af kødsaft. På frostkølere under hylder er et massivt lag støv. Kanter og hjørner på både frysere og kølere fremstår med byggestøv og skidt.«

Sådan står der blandt andet i den rapport Fødevarestyrelsen udarbejdede efter et besøg hos Aldi på Lerbæk Torv i Køge den 21. januar.

Fødevarestyrelsen var blevet tippet af en kunde, der var utilfreds med de ulækre forhold i butikken.

Men det var ikke kun fryserne, den var gal med.

I rapporten står der videre:
»Ved bakeoff-salgsområde fremstår tag-tøj fedtede og med skidt. Ved pizzaområde fremstår bakke med indtørrede rester af ketchup på kant. I bakeoff-køkken fremstår gulv med massive ansamlinger af skidt og krummer.

Gulv i butikslokale og på lager fremstår generelt beskidt og sort. Frysere på lager fremstår med skidt. På hylder i butik og i kølere fremstår med støv og indtørrede rester af væsker.

Der ligger en død bi bag fødevarer i køler og der er en edderkop i kant.«

- Det er selvfølgelig fuldstændigt uacceptabelt, og vi kan ikke beklage det nok, siger Thomas Bang, der er vicedirektør med ansvar for kommunikation i Aldi.

- Der er ingen af vores butikker, der bare skal være i nærheden af at se sådan ud, og det er stik imod vores koncept.

Han lægger sig dermed fladt ned og undskylder over for kunderne, at de har haft en ubehagelig oplevelse, og han lover samtidig, at det ikke kommer til at ske igen.

- Men hvordan har det kunnet gå så galt. Så store problemer med rengøringen kommer jo ikke i løbet af en enkelt nat?

- Det er ikke en undskyldning, men en forklaring - vi har manglet en butikschef i forretningen siden oktober sidste år, og så er tingene åbenbart skredet, siger Thomas Bang

- Nu har vi en ny butikschef på plads, og der er allerede rettet op på de ting, der er nævnt i rapporten.

- Det er jeg overbevist om, at Fødevarestyrelsen også vil konstatere, når de kommer på kontrolbesøg, og kunderne kan trygt handle i butikken, lover Thomas Bang.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk