21. maj 2018
Et ukendt antal borgere har betalt for meget for deres parkering, når de har brugt betalingsautomaterne, der er stillet op rundt omkring i bymidten.

Foto: Kenn Thomsen
gallery icon

Se billedserie

Et ukendt antal borgere har betalt for meget for deres parkering, når de har brugt betalingsautomaterne, der er stillet op rundt omkring i bymidten. Foto: Kenn Thomsen
Foto: Kenn Thomsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Parkeringsautomaterne blev for grådige - borgerne får penge tilbage

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Parkeringsautomaterne blev for grådige - borgerne får penge tilbage
Opdateret 17. maj 2018 kl. 12:53
Køge - 16. maj 2018 kl. 13:45
Af Lars Andersen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Hvis du har parkeret i Køges bymidte og brugt en af de opstillede parkeringsautomater i perioden den 13. til den 24. april, så tjek lige regningen. Den er måske forkert.

DAGBLADET er blandt andet blevet kontaktet af en borger, der har opdaget, at der er blevet trukket 300 kroner på hans kreditkort for parkering på en dato, hvor han ved med sikkerhed, at han ikke har parkeret i Køge.

Han har kontaktet parkeringskontoret der har svaret:

»Vi har haft nogle problemer med betalingsautomaterne, der gør, at parkanterne er blevet trukket for meget for parkering«.

Borgeren bliver desuden lovet at få sit tilgodehavende udbetalt.

June Hartmann, der er teamleder på parkeringskontoret, skynder sig at forsikre, at fejlen er blevet fundet, og at automaterne nu igen fungerer, som de skal.

- Men det er da noget rigtigt skidt, og præcis hvad der er gået galt, og hvor mange, det er gået ud over, er vi først ved at få et overblik over, siger hun.

- Det er firmaet Apcoa, der styrer og administrerer betalingsautomaterne for os, og de har forklaret, at der sandsynligvis er opstået en fejl i forbindelse med den software, der ligger i automaterne.

- De har garanteret os, at fejlen ikke opstår mere, men de er stadig ved at analysere, hvordan og hvorfor den overhovedet kunne opstå, siger June Hartmann.

Parkeringskontoret er først i forbindelse med et voksende antal henvendelser fra borgerne blevet opmærksomme på fejlen, og derfor ved man heller ikke præcis, hvor mange, det er gået ud over.

- Jeg skal dog understrege, at langt fra er alle opkrævninger i den pågældende periode, der er forkerte, siger Juna Hartmann.

- Og med hensyn til den kunde, du nævnertidligere, så er man nødt til at have brugt sit hævekort i en af vores automater, ellers kan vi jo ikke hæve på det.

- Vi har jo ikke nogen reel mulighed for at kontrollere, hvor længe den enkelte har holdt parkeret, men hvis en kunde klager, så tager vi det selvfølgelig alvorligt og tror på det, der bliver sagt, forklarer June Hartmann.

- Og så har vi efterhånden fået et billede af, at der blev trukket for mange penge i automaterne, og derfor blev der slået alarm.

- Men præcis hvor mange kunder, der er blevet ramt, og hvor mange penge, det drejer sig om, har vi ikke noget overblik over endnu, siger hun.

Så har man en regning for parkering, der er noget større end forventet, er man velkommen til at henvende sig til kommunens parkeringskontor på telefon 56 67 25 50- dog først fra på tirsdag i næste uge, fordi kontorets personale er på kursus i dagene op til pinsen.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk