24. maj 2019
Kasper Bondegaard Pedersen (tv) var med til at kickstarte årets InnoCamp.
Kasper Bondegaard Pedersen (tv) var med til at kickstarte årets InnoCamp.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Iværksætterdrømmen er mulig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Iværksætterdrømmen er mulig
Køge Onsdag - 14. maj 2019 kl. 11:46
Af Henrik Førby Jensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Kasper Bondegaard Pedersen, som blev student fra Køge Handelsgymnasium i 2014, var med til at kickstarte årets InnoCamp på Køge Handelsgymnasium. Han har sammen med nogle partnere just startet Make influence, hvor han blandt andet trækker på de erfaringer, han fik gennem Trendday, som han var med til at starte umiddelbart efter han blev student. Make influence er en kommissionsbaseret influencer platform, hvor virksomheder kun betaler for hvert salg - og Kasper Bondegaard Pedersen kunne berette om platformens varme modtagelse, som overrumplede ham og partnerne. En god ide og en stor portion vilje kan bane vejen som iværksætter, lød pointen fra scenen, inden eleverne på Køge Handelsgymnasium skulle i gang med at brainstorme på ideer. På to dage skulle eleverne i mindre grupper komme med forslag, der skulle kunne realiseres fra idé til produkt, gerne måtte være et digitalt produkt og som minimum skulle der tænkes i digital markedsføringsplan.

Fredag morgen skulle alle grupper pitche deres ideer foran tre dommerpar - hvoraf fire af dommerne er tidligere elever på Køge Handelsgymnasium og alle er iværksættere: Tobias Thomas (student 2015) selvstændig med TT-Film, Iben Diamant (student 2009) selvstændig med Why not Gin, Steffen Witterseh (student 2014) med investering samt Kasper Bondegaard Pedersen, som var med til kickstarten. Herudover var iværksætter Kasper Juul, som blandt andet har grundlagt Green Scandinavia APS, med i dommerpanelet og uddannelsesleder Mette Bahn Bertram fra Køge Handelsgymnasium.

Grupperne blev inddelt på de tre dommerpar, som på baggrund af elevernes pitchs skulle udvælge hver to grupper til den store finale i auditoriet, hvor alle dommere og elever skulle høre oplæggene. Emnerne spredte sig vidt - alt fra fitness take away-løsninger, til glat barbering på farten til formidling af nye slags fællesskaber som værn mod ensomhed til app-platform til at udvælge det bedste billede til Instagram indenfor forskellige kategorier. Vinderne af dette års InnoCamp blev gruppen bag Fruity Friends, som vil sælge saftevand som tabs - som et sundere alternativ til sodavand og andre typer saftevand for at hjælpe børn og unge med at få indtaget nok væske i dagens løb. Vindergruppen var skarpt forfulgt af henholdsvis Quick Shave og Go Social på anden- og tredjepladsen.

Tilmelding til nyhedsbrevet for DAGBLADET / Køge Onsdag / LørdagsAvisen

Nyhedsbrevet udsendes hver dag omkring klokken 14.
BREAKING-nyheder udsendes efter behov
*påkrævet

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk