20. juni 2018
Flemming Brandt har politianmeldt alarmcentralen. Foto: Henrik Førby Jensen
Flemming Brandt har politianmeldt alarmcentralen. Foto: Henrik Førby Jensen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Alarmcentral kunne ikke finde Jem & Fix: Måtte selv køre stærkt blødende kone til sygehus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Alarmcentral kunne ikke finde Jem & Fix: Måtte selv køre stærkt blødende kone til sygehus
Køge Onsdag - 28. februar 2018 kl. 13:30
Af Henrik Førby Jensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

- Altså, alle vores leverandører kan finde herud, siger en medarbejder i Jem & Fix i sin ende af telefonen.

- Det er muligt, lyder svaret fra alarmcentralen 112.

- Nej, ved du hvad. Det er simpelthen. Det er simpelthen for tungt det her. Farvel, siger medarbejderen.

- Nå.

Sådan sluttede et alarm-opkald fra Jem & Fix i Køge til alarmcentralen 112 mandag den 13. november 2017.

Situationen var, at en kunde havde fået en bordplade i hovedet, men 112-medarbejderen kunne ikke finde den opgivne adresse i vejdatabasen.

Personalet frygtede, at kunden, Jeanette Brandt, havde fået kraniebrud, og udgangen på alarmopkaldet blev, at hendes mand Flemming Brandt selv måtte køre sin groggy og stærkt blødende kone til behandling på Køge Sygehus.

Parret har efterfølgende modtaget en undskyldning over forløbet fra Østjyllands Politi, som Alarmcentral Øst hører under, men Flemming Brandt er både rystet og vred og har nu valgt at politianmelde ledelsen af alarmcentralen.

- Det er uhyggeligt, at man får så dårlig service, når man ringer til alarmcentralen. Vi vidste jo ikke, hvor alvorligt Jeanette var kommet til skade. Og hvad nu, hvis det havde været et trafikuheld, spørger han.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra chef for Center for Beredskabskommunikation, Lene Gisselø Maaløe.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk