7. december 2019
Viceborgmester Peter Jacobsen (DF), her flankeret af  (t.v.) Eva Brandt og Jette Mygind fra henholdsvis Borgerservice og Kalundborg Bibliotekter, klippede snoren ved arrangementet på biblioteket i Kalundborg torsdag. Foto: Ulrik Reimann
gallery icon

Se billedserie

Viceborgmester Peter Jacobsen (DF), her flankeret af (t.v.) Eva Brandt og Jette Mygind fra henholdsvis Borgerservice og Kalundborg Bibliotekter, klippede snoren ved arrangementet på biblioteket i Kalundborg torsdag. Foto: Ulrik Reimann
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: To indvielser for bedre borgerservice

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

To indvielser for bedre borgerservice
Kalundborg - 21. november 2019 kl. 15:03
Af Ulrik Reimann
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Det var første viceborgmester i Kalundborg Kommune Peter Jacobsen (DF), der torsdag formiddag klippede en grøn silkesnor over på Kalundborg Bibliotek. Det skete som en markering af, at dele af Kalundborg Kommunes borgerserviceopgaver nu er flyttet til Kalundborg Biblioteks lokaler. Samtidig markerede man indførelsen af tidsbestilling til Borgerservice med arrangementet, oplyste viceborgmesteren - og ikke ret mange minutter efter var den første bruger af tidsbestillingen ved at klikke sig frem på skærmen til en aftale.

- Det her er et eksempel på, at der er tænkt ud af boksen, sagde Peter Jacobsen, der mente, at man med ændringerne kan skabe en endnu bedre service for borgerne, som skal opleve en sammenhængende, god og professionel kontakt med kommunen.

Han understregede også, at der stadig er brug for »håndholdt hjælp«, fordi ikke alle er lige digitale endnu, og desuden slog viceborgmesteren fast, at biblioteket er et godt sted at samle hjælp og viden.

Borgerservice og bibliotekerne i kommunen er nu samlet under ét navn »Kalundborg Biblioteker & Borgerservice«.

Rent praktisk betyder ændringen, at borgerne nu blandt andet kan aflevere dokumenter og få hjælp med e-Boks og pensionistbevis i informationen på Kalundborg Bibliotek og på kommunens øvrige biblioteker.

Under indvielsen bød Shaun Gamble på kaffe, idet hans firma Costa Kalundborg Kaffe var blevet bestilt til arrangementet, og i løbet af hele dagen i går stod personalet i Borgerservice og ude på bibliotekerne i kommunen klar til at hjælpe borgerne med tidsbestillingen og besvare spørgsmål.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk