14. december 2019
Fra den 21. november skal alle borgere i Kalundborg Kommune bestille tid til borgerservice, hvis de skal have hjælp til nyt pas, kørekort eller andet. Det er slut med lang ventetid, manglende dokumenter og forgæves fremmøde.
gallery icon

Se billedserie

Fra den 21. november skal alle borgere i Kalundborg Kommune bestille tid til borgerservice, hvis de skal have hjælp til nyt pas, kørekort eller andet. Det er slut med lang ventetid, manglende dokumenter og forgæves fremmøde.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Nu skal der bestilles tid på borgerservice

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Nu skal der bestilles tid på borgerservice
Kalundborg - 11. november 2019 kl. 13:32
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Når borgerne i Kalundborg Kommune fremover skal have løst opgaver i Borgerservice, skal de huske at bestille tid, inden de møder op.

Allerede fra den 14. november kan man bestille tid til ekspedition fra den 21. november.

Der kan bestilles tid på www.kalundborg.dk/bestiltid eller ved at ringe til Kalundborg Kommunes hovednummer.

Fra den 21. november kan man også bestille tid på standere, som er tilgængelige på Kaalund Kloster, rådhuset på Holbækvej 141B og bibliotekerne i Kalundborg og Høng.

- Med indførelsen af obligatorisk tidsbestilling til Borgerservice sætter vi borgerne i centrum. Borgerne får adgang til mere fleksible træffetider. Når det passer dem bedst, er Borgerservice klar til at betjene dem. Det betyder kortere ventetid, mere fleksibilitet og bedre service for den enkelte borger, fortæller Martin Damm, borgmester i Kalundborg Kommune.

Den 21. november flytter dele af borgerserviceopgaverne desuden fra Kaalund Kloster til Kalundborg Biblioteks lokaler. Når man har bestilt tid, får man en kvittering, der oplyser tid og sted for mødet.

- Der kan ikke bestilles tid til samme dag eller dagen efter. Det skyldes, at medarbejderne i Borgerservice sammen med borgerne skal have mulighed for at forberede sig, inden borgeren møder op. Hvis borgeren har behov for at få hjælp til flere problemstillinger, kan det lade sig gøre under ét og samme fremmøde. På denne måde vil borgeren altid blive mødt af de rette og velforberedte medarbejdere, forklarer Jane Hald Christiansen, kulturchef i Kalundborg Kommune.

Når man har bestilt tid, kan man forvente at blive ringet op af Borgerservice. Med et enkelt serviceopkald vil borgeren få oplyst, hvilke dokumenter der skal medbringes.

Et serviceopkald giver også mulighed for, at mindre opgaver kan afklares over telefonen. Det vil spare borgerne for unødvendige fremmøder.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk