24. marts 2019
Martin Petersen, Svebølle: - Vi havde ikke nogen god oplevelse på Smakkerup Kro. Jeg håber, de lærer af kritikken.
gallery icon

Se billedserie

Martin Petersen, Svebølle: - Vi havde ikke nogen god oplevelse på Smakkerup Kro. Jeg håber, de lærer af kritikken.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Kritik af kro skaber shitstorm på facebook

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kritik af kro skaber shitstorm på facebook
Kalundborg - 15. februar 2019 kl. 14:32
Af Bjarne Robdrup
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Ungt par fra Svebølle har fået enorm opmærksomhed på facebook efter besøg på kro, de ikke var tilfredse med. Kroejerne er kede af postyret og mener, at kritikerne burde have reageret, før de forlod kroen.

Flere hundrede delinger på facebook. Over 500 kommentarer. Endnu flere likes - eller det modsatte. Rammen: En krostue lige efter åbningstid. Hovedpersonerne: Ungt par med ni måneder gammel dreng, 25 kroner for en stol, stegt flæsk.

En lille families besøg på Smakkerup Kro torsdag på Valentines Dag har sat mange sind i bevægelse på baggrund af den kritik, parret rejser mod kroen - og som Smakkerup Kros indhavere, forsvarer sig mod. Og sammen med dem er der også støtte til kroen. Meningerne er stærkt delte.

- Vi er en ganske almindelig familie, som har haft en dårlig oplevelse. Men vi er ikke ude på at skamride kroen eller nedgøre alt, hvad den står for. Slet ikke. Vi vil bare gerne have, at kroejerne, på baggrund af den kritik, vi rejser, lytter til vores kritik og måske tager ved lære, siger Martin Petersen, Svebølle.

Charlotte og Randi Møller Madsen, der driver Smakkerup, er kede af alt postyret:

- Hvis vi har gæster, der af den ene eller anden grund ikke er tilfredse, så vil vi gerne høre fra dem, mens de er på stedet. Det er nemmere at løse eventuelle uoverensstemmmelser ansigt til ansigt - i stedet for at gå hjem og skrive om sin oplevelse på hjemmesiden - og kontakte BT efterfølgende, siger Randi Møller Madsen og tilføjer: - Det er vi kede af.

Sammen med sin kæreste, Line, og parrets ni måneder gamle søn, gæstede Martin Petersen Smakkerup Kro. Parret ankom lige omkring åbningstid klokken 17 og fik af »den meget søde og flinke tjener« anvist et bord.

Martin Petersen retter - blandt andet - kritik af kvaliteten af kroens stegt flæsk - og fortsætter:

- Vi har vores ni måneder gamle søn med ud at spise, og vi spørger om et lille glas vand, da han drikker en tår eller to. Dette var ikke muligt, og vi skulle købe en flaske vand til 25 kroner. Fair nok, tænker vi, men vi skulle også betale for, at han sad med til bords og vel og mærke ikke spiste af maden. Men vi skulle også betale 25 kroner for opdækningen til ham.

Martin Petersen tilføjer, at det unge par ruller dugen op således, at lillemanden ikke vælter alt ned på gulvet.

Randi Møller Madsen: - Vi havde fuldt hus denne aften, og det unge par er hurtigt væk uden at vi har en egentlig dialog om deres utilfredshed. I det hele taget syntes vi, det er helt vildt ærgerligt, at sagen har eskaleret sådan, og vi er mildt sagt kede af al den postyr, der er skabt med denne sag.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk