22. oktober 2019
Senest den 1. februar næste år, skal bookingsystemet på Sejerøfærgen fungerer. Ellers skal der findes en anden løsning, siger Teknik- og Miljøudvalget. Arkivfoto: Mik
Senest den 1. februar næste år, skal bookingsystemet på Sejerøfærgen fungerer. Ellers skal der findes en anden løsning, siger Teknik- og Miljøudvalget. Arkivfoto: Mik
Foto: Mik
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: En forkert løsning for Sejerøfærgen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

En forkert løsning for Sejerøfærgen
Kalundborg - 05. oktober 2017 kl. 10:01
Af Thomas Rye
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

På Sejerø er man ikke imponerede over den evaluering af det omstridte bookingsystem på Sejerøfærgen, som tirsdag blev fremlagt for Teknik- og Miljøudvalget.

arrow Læs også: Bookingsystem fungerer stadig ikke

- Man har overhovedet ikke lytte til brugergruppen, eller til de mennesker som til dagligt arbejder med systemet, siger Jens Thomassen, der som en del af Sejerø Dialogforum har deltaget i flere møder med Kalundborg Kommune om bookingsystemet.

- Man skriver at de fleste problemer med systemet er løst, men vi kan stadig ikke lave en booking og være sikker på at få en plads på færgen. Til gengæld beskylder man øboerne for at svindle med økortet, selvom det kun er sket i et enkelt tilfælde, siger Jens Thomassen.

Formand for Teknik- og Miljøudvalget Karl-Åge Hornshøj Poulsen (V) erkender, at mange ting kunne være gjort anerledes.

- For det første vil jeg gerne understrege, at sejerøboerne ikke skal tage denne evaluering som tegn på, at vi i Teknik- og Miljøudvalget ikke respektere dem. Jeg selv og de andre medlemmer af udvalget, har alle været i kontakt med sejerøboere, der har fortalt om deres problemer med bookingsystemet. Disse oplysninger tager vi naturligvis også med i vores evaluering, siger formanden.

Teknik- og Miljøudvalget besluttede tirsdag, at senest den 1. februar skal bookingsystemet fungerer.

- Hvis det ikke gør det til den tid, så må vi finde et andet firma, der kan levere en løsning der virker, siger Karl-Åge Hornshøj Poulsen.

- Jeg beklager hvis sejerøboerne føler, at der ikke bliver lyttet til dem. Jeg kan kun sige, at sagen har haft høj politisk bevågenhed, siger formanden, der meget gerne havde sparet sejerøboerne for de seneste mange måneders genvordigheder.

- Set i bakspejlet må vi indrømme, at man burde have valgt en anden løsning. Der har måske ikke været den nødvendige opmærksomhed i hele systemet på, hvor vigtig en livsnerve færgen er for Sejerø, siger han.

Karl-Åge Hornshøj Poulsen understreger dog samtidig, at man ikke går tilbage til det gamle bookingsystem på Sejerøfærgen.

- Alle var enige om, at færgen havde brug for et nyt og mere tidssvarende bookingsystem. Det er stadig vores mål, men selvfølgeligt skal det være en løsning som fungerer, siger formanden.

arrow Afviser rygter om lukning af færgekontor
13. december 2017 kl. 11:49 Opdateret: kl. 09:21
arrow Sidste frist for billetsystem
12. september 2017 kl. 13:24 Opdateret: kl. 09:49
arrow Øboere skal hjælpe med at forbedre billetsystem
25. maj 2017 kl. 08:55 Opdateret: kl. 14:08

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk