19. oktober 2021
Butiksindehaverne i Kalundborg, Høng og Gørlev får tilbud om kursus, der skal gøre deres butikker mere overlevelsesdygtige. Foto: Anders Ole Olsen
Butiksindehaverne i Kalundborg, Høng og Gørlev får tilbud om kursus, der skal gøre deres butikker mere overlevelsesdygtige. Foto: Anders Ole Olsen
Foto: Anders Ole Olsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: De nye udfordringer for butikkerne i bymidten

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

OBS! Denne artikel er en betalingsartikel og kan derfor kun læses af abonnenter eller mod betaling.

De nye udfordringer for butikkerne i bymidten
Kalundborg - 17. september 2021 kl. 12:32

Lige nu står butikslivet godt i Kalundborg, men hvis man ønsker, at ens butik også skal klare sig godt i fremtiden, så er der noget, der kan lukke op for nye muligheder: At lade den fysiske butik spille sammen med en stærk digital tilstedeværelse.

Det fortæller erhvervschef Jens Lerager fra Kalund­borg­egnens Erhvervsråd, som har planlagt et forløb for de, der driver virksomhed i bymidten. Det holdes første gang lørdag den 18. september, og deltagerne skal mødes en gang om måneden i det næste halve år.

Den fysiske butik er blevet erklæret død eller døende et utal af gange. Det passer bare ikke.

I en tid, hvor mange taler om bymidter med gabende tomme vinduer og en fremadstormende onlinehandel, der overtager det hele, møder vi stadig og overalt flotte, spændende og veldrevne fysiske butikker.

De bedste af dem udmærker sig ved at skabe nogle helt særlige miljøer, samtidig med, at de driver en sund forretning og klarer sig fint i konkurrencen med de digitale tilbud. Dem skal vi lære af, slår erhvervschefen fast.

- Når den fysiske butik spiller sammen med den digitale tilstedeværelse og ikke mindst med de andre erhvervsdrivende i bymidterne, kan der ske noget helt særligt. Det er det, vi tilbyder dig med forløbet Digi-up, siger Jens Lerager og tilføjer:

- Digi-up er et super-relevant tilbud for at imødese de udfordringer, detailhandel og bymidteerhverv ser ind i i fremtiden. Måske er det tid til at revitalisere måden, man driver sin butik på - og her spiller digital tilstedeværelse en central rolle.

Det er ikke længere nok med et godt tilbud og fantastisk service. Hvis kunderne skal trækkes ind i din butik, og ikke mindst varerne sendes ud af din butik, skal du tænke i oplevelser, hastighed og tilgængelighed, siger erhvervschefen.

Derfor er Kalundborgegnens Erhvervsråd gået »all in« sammen med Vores Kalundborg og erhvervsforeningerne i Høng og Gørlev om at skræddersy et tilbud til butikker, caféer, restauranter og hoteller i bymidterne.

Ud over en masse ny viden er målet også, at der bliver lejlighed til at prøve den nye viden af i praksis, med masser af sparring og støtte fra arrangørerne og ikke mindst i fællesskab med de andre erhvervsdrivende i byen.

Der er plads til 25 deltagere i kursusforløbet, som skal foregå på Dyrehøj Vingaard på Røsnæs, og prisen pr. deltager er sat til 2000 kroner.

ur

Rejser du til udlandet i år?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk