8. august 2020
Clay Green afviser at have brudt persondataloven. Han reagerede kraftigt på en kritisk anmeldelse på nettet, fordi den hængte en medarbejder ud, ikke fordi Catharina Friis fik Fødevarestyrelsen til at kigge forbi og efterfølgende lukke restauranten. Foto: Jørgen Juul
Clay Green afviser at have brudt persondataloven. Han reagerede kraftigt på en kritisk anmeldelse på nettet, fordi den hængte en medarbejder ud, ikke fordi Catharina Friis fik Fødevarestyrelsen til at kigge forbi og efterfølgende lukke restauranten. Foto: Jørgen Juul
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Dårlig anmeldelse af restaurant førte til trusselsbrev

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Dårlig anmeldelse af restaurant førte til trusselsbrev
Holbæk - 27. juli 2020 kl. 13:55
Af Margit Pedersen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Restauratør Clay Green fra Den Gode Viking på Orø bliver i dag anmeldt til politiet for overtrædelse af persondataloven, efter at han på Facebook offentliggjorde personlige oplysninger om en utilfreds gæst.

Catharina Friis, Asnæs, skrev kritisk anmeldelse på nettet efter et besøg på Den Gode Viking. Hun kritiserede blandt andet hygiejne, rengøring og maden.

Samtidig skrev hun til Fødevarestyrelsen, som efter et uanmeldt besøg lukkede restauranten blandt andet på grund af manglende kontrol, madens opbevaring og temperatur, snavs, fedt og manglende rengøring, mange fluer og lugt af kattetis.

Efterfølgende blev Clay Greens første svar på anmeldelsen tilføjet ordet stikker og hendes telefonnummer og mailadresse.

Kort efter modtog hun et anonymt brev, hvor hun af »den tykke, der ved, hvor du bor« blandt andet blev kaldt møgso, fordi hun i sin anmeldelse beskrev en tjener, med stor, hængende barm.

- Det er tilsyneladende skrevet af en i mit lokalområde. Men jeg skrev det ikke for at hænge tjeneren ud. Hun var sød og venlig, men for meget nedringet efter min mening til at servere i en familierestaurant. Det er ikke hendes skyld, det er restauratørens pligt at vejlede og sørge for beklædning, mener Catharina Friis.

Hun erkender, at det kunne være formuleret mindre provokorende.

Et hurtigt tjek over anmeldelser viser, at Catharina Friis' oplevelse deles af mange. Modsat er der også roser til Den Gode Viking, der først efter flere besøg fra Fødevarestyrelsen fik en glad smiley.

Clay Green pointerer, at kunder må anmelde dårligt, så meget de vil. Han reagerede skarpt, for man skal ikke være nedladende og hænge en medarbejder ud. Det har ramt den pågældende dybt, understreger han.

- Det er gået over gevind med trusselsbrev, men det hænger ikke sammen med hendes anmeldelse af os, fastslår Clay Green, der ikke mener, han har gjort noget ulovligt.

- Hun har anmeldt med navns nævnelse, og enhver kan på Krak og nettet finde hendes telefonnummer og mailadresse, fastslår han.

Sundhedsstyrelsen opfordrer nu til at man bruger mundbind i myldretiden: Synes du det er en god idé?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk