23. september 2018
Rockshow med TV 2 Charlie på Posen gav et underskud på 133.000 kroner. Foto: Per Christensen.
Rockshow med TV 2 Charlie på Posen gav et underskud på 133.000 kroner. Foto: Per Christensen.
Foto: Per Buurgaard Christensen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: TV 2 Charlies Rockshow gav underskud, men også branding

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

TV 2 Charlies Rockshow gav underskud, men også branding
Hillerød - 14. september 2018 kl. 06:42
Af Tore G. C. Rich
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Rockshow med TV 2 Charlie på Posen gav godt nok et underskud på 133.000 kroner, men Hillerød har fået stor brandingværdi ud af det, og de frivillige har tjent 40.000 kroner pointerer C4. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.

arrow Læs også: Festivalarrangør: Eventpulje gør grin med musikaktører

7000 publikummer: Stående, siddende, gratis og betalende, var til TV 2 Charlies Rockshow på Posen fredag den 29. juni. Nu er regnskabet gjort op, og prisen for eventen blev 252.000 kroner. TV 2 skulle have 200.000 kroner, resten gik til poster som backstage, strøm og markedsføring fortæller Erik Helmer Pedersen, direktør i C4, der stod for arrangementet. Med indtægter for knap 120.000 kroner blev det til et underskud på 133.000 kroner.

Dermed har C4 ikke fået brug for hele den underskudsgaranti, C4 fik fra Eventpuljen.

- Vi er glade for, at vi ikke har brugt mere, siger Erik Helmer Pedersen, der glæder sig over værdien, Hillerød fik som værtsby.

- Jeg tror, arrangementet har været med til at skabe rigtig stor opmærksomhed på, at mange ting sker i Hillerød. Den branding op til, som var på TV 2 Charlie var fantastisk. De kører rundt i hele landet, så Hillerød er nævnt rigtig mange gange i landsdækkende tv. Jeg mener virkelig, at med underskudsgarantien er Eventpuljen et rigtig godt eksempel på, at når sådan noget opstår, så har Hillerød Kommune mulighed for at bruge al den arbejdskraft, der er i byen. Med C4 og Byforum har vi organiseringen til at arbejde sammen, siger han.

Han oplyser, at foreningerne tjente 40.000 kroner på Rockshow.

Indtægterne fordeler sig på 55.000 kroner for drikkevarer og mad, 35.000 kroner fra sponsorer og 29.000 kroner fra billetter. Direktøren oplyser, at C4 kun måtte sælge billetterne for 70 kroner. Heraf gik de 20 kroner til billetgebyr og de 10 kroner til moms, hvorefter der resterede 40 kroner til C4. I alt blev solgt 721 siddepladser.

2. del af Rockshow vises på søndag klokken 20.55 på TV 2 Charlie.

arrow Blichfeldt om Rockshow: - Det var fantastisk
05. juli 2018 kl. 06:52 Opdateret: kl. 22:55
arrow Koncertsucces kommer til Hillerød
15. maj 2018 kl. 09:45 Opdateret: kl. 11:29

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
Frederiksborg@sn.dk