16. september 2019
Ekstra Bladet har i en større sag afdækket, at over 200 af Telenors kunder har betalt for ydelser, de ikke har bedt om, og har oplevet, at deres abonnementer er blevet dyrere og dyrere. En af de kunder, der er blevet narret, er Katrine Madsen fra Hillerød. Foto: Allan Nørregaard
Ekstra Bladet har i en større sag afdækket, at over 200 af Telenors kunder har betalt for ydelser, de ikke har bedt om, og har oplevet, at deres abonnementer er blevet dyrere og dyrere. En af de kunder, der er blevet narret, er Katrine Madsen fra Hillerød. Foto: Allan Nørregaard
Foto: Allan N
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Kunder narret af Telenor

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kunder narret af Telenor
Hillerød - 23. august 2019 kl. 15:04
Af af Johanne Wainø
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Længere og dyrere regninger og søforklaringer fra salgsekspedienterne har været hverdagskost for over 200 af Telenors kunder. Det er særligt ældre og svage personer, der er blevet narret, skriver Ekstra Bladet i en artikelserie.

Katrine Madsen fra Hillerød, der er hjerneskadet og kørestolsbruger, er en af de kunder, der er blevet snydt. Når hun har søgt hjælp i Telenors butik i Hillerød, er regningerne blevet dyrere og dyrere for hver gang.

- Men de ville ikke lytte. Mine klager blev aldrig hørt, siger hun til Ekstra Bladet.

Foruden hendes telefon har hun også købt flere tablets og dertilhørende abonnementer. Men mange af regningerne kan hverken Katrine Madsen eller Telenor finde en forklaring på.

- Der er desværre også eksempler på, at vi har solgt hende ting, hun hverken har brug for eller var forpligtet til at købe. Og som hun måske heller ikke har været klar over, at hun købte, siger juridisk direktør hos Telenor Mette Eistrøm Krüger til Ekstra Bladet.

Efter Ekstra Bladet er gået ind i sagen har Telenor besluttet at betale 5358 kroner tilbage til Katrine Madsen, men hun har alligevel besluttet sig for at skifte teleselskab. Telenor har indledt en større undersøgelse af Telenors butikker, og har i den forbindelse fyret flere butikschefer og medarbejdere.

FREDERIKSBORG AMTS AVIS
NYHEDSBREV TILMELDING

SE EKSEMPEL

Læs mere om vores privatlivspolitik på https://sn.dk/cookies.

Du kan altid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke på "Afmeld nyhedsbrev" i de modtagne nyhedsbreve.
Nyhedsbrevet udkommer hver dag kl. 7.00 undtagen søndage.

grafik køb billede