20. oktober 2019
Torsdag formiddag blev den nye navnesponsor for arenaen offentliggjort ved en pressemøde, og vi skal fremover lægge Arena Hillerød på hylden, og sige Royal Stage i stedet for. Foto: Allan Nørregaard
gallery icon

Se billedserie

Torsdag formiddag blev den nye navnesponsor for arenaen offentliggjort ved en pressemøde, og vi skal fremover lægge Arena Hillerød på hylden, og sige Royal Stage i stedet for. Foto: Allan Nørregaard
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Her er Arenaens nye navn

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Her er Arenaens nye navn
Opdateret 19. september 2019 kl. 15:29
Hillerød - 19. september 2019 kl. 12:08
Af Johanne Wainø og Anna Törnqvist Jensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Torsdag formiddag kunne Frederiksborg Centret endelig løfte sløret for Arena Hillerøds nye navn.

arrow Læs også: Byråd kritiserer dyrt arenabyggeri

Royal Stage. Sådan kommer Arena Hillerød til at hedde fremover. Det bliver altså Royal Unibrew, som også er navnesponsoren bag Royal Arena i København, der bliver navnesponsor for det, der hidtil har heddet Arena Hillerød.

- Fremover vil Royal stage altså være en scene og ikke en arena, og det kommer nok til at tage lidt tid at vænne sig til, sagde Carsten Larsen pressemødet i formiddags, hvor det nye navn blev præsenteret.

- Det er en stor dag for Frederiksborg Centret. Vi er rigtig glade for, at Royal Unibrew vil være vores nye navnesponsor, og vi kan allerede nu sige, at det ikke kun bliver et navnesponsorat, men begyndelsen på et tæt samarbejde, sagde direktør for Frederiksborg Centret, Carsten Larsen.

Under pressemødet underskrev de to parter aftalen, der foreløbigt strækker sig over de næste fem år.

- Vi er meget stolte af det her samarbejde, og vi glæder os til at være med til i endnu højere grad at gøre Royal Stage til en samlingspunkt og et tilløbsstykke i Nordsjælland. Vi har som bekendt god erfaring med at arbejde med arenaer, og vi ser frem til at være med til at styrke det store regionale tiltag, som Royal Stage er, sagde Kasper Ryttersgaard Jacobsen, der er Commercial Director hos Royal Unibrew.

Ifølge Carsten Larsen kunne navnet ikke være meget bedre.

- Vi er en kongeby, så er der noget bedre navn, end en royal scene? Jeg kan ikke finde på et bedre navn til vores nye guldklump, sagde han.

Royal Unibrew kunne også fortælle, at de kommer til at stå for drikkevarerne i Royal Stage, men de kunne ikke løfte sløret for, hvor meget det har kostet at lægge navn til arenaen.

- Som byggeriet også signalerer, så er der et stort budget bag. Vi kan sige så meget, at vi har gravet dybt i lommerne, og der er ikke nogen tvivl om, at det er et partnerskab, hvor begge parter skal have noget ud af det, sagde Kasper Ryttersgaard Jacobsen, der var mødt op sammen med sin kollega Per Norup, der er distriktchef i Royal Unibrew.

Selvom navnet minder meget om Royal Arena, ser de nye samarbejdspartnere ikke nogle ulemper ved, at de to store scener har samme navnesponsor.

- Jeg ser vores nye navn som en stor cadeau. Vi kommer aldrig til at skulle konkurrere med Royal Arena, men jeg tror, at det giver god synergi, når vi ligger så tæt på hinanden, at vi kan tilbyde forskellige arrangementer, sagde Carsten Larsen.

- Og Royal Stage er en størrelse, som mange kunstnere efterspørger, så det bliver bestemt ikke en udfordring at få kunstnere og sportsbegivenheder til Royal Stage, supplerede Kasper Ryttersgaard Jacobsen.

Royal Stage har desuden rundet 100 samarbejdspartnere, hvor ambitionen er at nå 175 partnere inden for det næste år, og Carsten Larsen understregede til pressemødet, at det er ligeså vigtigt, at der er mange partnere, der bakker op om Royal Stage.

- Royal Unibrew har været langt nede i lommerne, men så langt har de heller ikke været nede. Vi er utrolig stolte over, at så mange har ønsket at samarbejde om Royal Stage, sagde Carsten Larsen.

Når arenaen åbner den 7. januar næste år, vil den i alt 8.000 kvadratmeter store bygning blandt andet rumme 2.632 kvadratmeters opvisningsgulv med 3.176 siddepladser, en VIP-lounge med plads til godt 300 spisende gæster, ni skybokse til VIP-gæster og 700 kvadratmeters foyerområde.

arrow Store danske navne spiller på ny scene
19. september 2019 kl. 15:31 Opdateret: kl. 16:15
arrow Arena skaffer hovedsponsor i fem år
17. september 2019 kl. 15:20 Opdateret: kl. 16:53
arrow Milnersvej bliver ikke klar til Arena-åbning
17. september 2019 kl. 08:17 Opdateret: kl. 15:29

FREDERIKSBORG AMTS AVIS
NYHEDSBREV TILMELDING

SE EKSEMPEL

Læs mere om vores privatlivspolitik på https://sn.dk/cookies.

Du kan altid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke på "Afmeld nyhedsbrev" i de modtagne nyhedsbreve.
Nyhedsbrevet udkommer hver dag kl. 7.00 undtagen søndage.

grafik køb billede