18. december 2017
7. I på Frederiksborg Byskole fejede al modstand af banen og vandt Børnehjælpdages landsdækkende skoleprojekt, Undomsværn. Foto: Allan Nørregaard
gallery icon

Se billedserie

7. I på Frederiksborg Byskole fejede al modstand af banen og vandt Børnehjælpdages landsdækkende skoleprojekt, Undomsværn. Foto: Allan Nørregaard
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Elever lavede bedste kampagne for anbragte børn

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Elever lavede bedste kampagne for anbragte børn
Opdateret 07. december 2017 kl. 00:29
Hillerød - 06. december 2017 kl. 16:24
Af Tore G. C. Rich
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

7. I på Frederiksborg Byskole blev i går fejret som vindere af Børnehjælpsdagens landsdækkende skoleprojekt, Ungdomsværn. Med æren fulgte en check på 10.000 kroner. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.

I tre uger har eleverne fra 7. I. på Frederiksborg Byskole knoklet løs som deltagere i Børnehjælpsdagens projekt »Ungdomsværn«, der handler om, at skoleelever på 7.-10. klassetrin over hele landet laver deres egen PR- og indsamlingskampagne til fordel for anbragte børn og udsatte unge i DK.

Den klasse, der lavede den bedste og mest innovative kampagne, løb af med sejren. Det blev Byskolens 7. I og i går blev de fejret med taler og en check på 10.000 kroner fra Børnehjælpsdagen.

- De her fantastiske unge mennesker har i tre-fire uger knoklet på livet løs. Deres præstation har været fuldstændig imponerende. Det har overhovedet ikke været svært at udpege vinderne, de har fuldstændig sat sig i front på alle parametre, sagde kommunikationschef i Børnehjælpsdagen, projektleder for ungdomsværn, Sylvia Emilia Blazejowski.

Eleverne i klassen har i fællesskab skabt kampagnen »#GULD-børn«. Med den har eleverne indsamlet flest penge af alle, nemlig 26.249,50 kroner, til Børnehjælpsdagens arbejde gennem salg af muleposer, egne events og sponsorater.

Derudover har Børnehjælpsdagen lagt vægt på: At eleverne har formået at engagere omkring 40 lokale virksomheder i Hillerød til at donere præmier og penge. At de har udtænkt det særegne og kreative kampagnenavn »#GULD-Børn«. At de har arrangeret et GULD-børne-løb, som alle 7.-klasser i Hillerød Kommune er blevet inviteret med til. At de har skabt stor synlighed omkring deres kampagne på de sociale medier. Og at de i meget stor udstrækning har arbejdet på egen hånd. Kampagnearbejdet har været elevstyret, ikke lærerstyret.

Man kan se noget af 7. I's arbejde på Facebooksiden »Ungdomsværn2017 - Frederiksborg Byskole 7.I«.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
Frederiksborg@sn.dk