1. marts 2021
Tom Johansen ærgrer sig over, at kommunens hjemmeside ikke var opdateret, da der var strømafbrydelse 1. januar. Arkivfoto: Adobe Stock
Tom Johansen ærgrer sig over, at kommunens hjemmeside ikke var opdateret, da der var strømafbrydelse 1. januar. Arkivfoto: Adobe Stock
Foto: Goffkein - stock.adobe.com
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: DEBAT: Forkert information ved strømafbrydelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

DEBAT: Forkert information ved strømafbrydelse
Hillerød - 16. januar 2021 kl. 16:33
Af Tom Johansen, Birkehaven 9, 3400 Hillerød
arrow Læs også: DEBAT: Ulovligt besøgsforbud i kommunale plejecentre?

debat Fredag 1. januar cirka kl. 15.30 gik strømmen i Hillerød Øst.

Efter 15 minutter uden strøm ville jeg checke, hvornår jeg kunne forvente, at det ville komme retur. Godt at man har en smartphone, så man stadigvæk har internetforbindelse.

Åbner for Hillerød Kommunes hjemmeside; finder oplysninger om, hvem der leverer strøm til mig.

Her kan jeg læse, at det er Verdo, som forsyner Hillerød midtby og Hillerød øst.

Finder herefter Verdos hjemmeside, men kan ikke se noget om driftsforstyrrelse i Hillerød.

Så ringer jeg til Verdo, og efter lidt ventetid kommer jeg igennem.

Jeg forklarer mit problem, og den flinke medarbejder siger så, at Verdo for cirka 18 måneder siden har frasolgt elforsyningen til N1 forsyning.

Han kan dog se, at jeg kan forvente, at strømmen kommer igen kl. 17.30.

Hvorfor er kommunes oplysninger ikke opdateret efter 18 måneder?

Jeg mener, at vi lige har modtaget oplysning om skattestigning i kommunen? Flere penge, men dårligere service!

Kan man ikke forvente, at det er de rigtige oplysninger, som findes på hjemmesiden?

Svar fra Hillerød Kommune:
Hillerød Kommune henviser til Verdo, da Verdo i dagligdagen over for kommunen varetager henvendelser omkring el-nettet. Oplysningerne bliver opdateret, så vi fremover henviser til Verdos netselskab N1.

At kommunens hjemmeside ikke er opdateret, beklager vi. I dagligdagen er det Verdo-medarbejdere, der vedligeholder el-nettet samt har kontakten til kommunen, hvilket kan være årsagen til, at informationen om at opdatere hjemmesiden er gledet i baggrunden.

Vi vil opdatere hjemmesiden, så det fremgår tydeligt, og beklager endnu engang det forgæves kald til den forkerte afdeling i Verdo.

Venlig hilsen Rie Lind
Afdelingschef By og Miljø, Hillerød Kommune

Jeg mener, at vi lige har modtaget oplysning om skattestigning i kommunen? Flere penge, men dårligere service!

arrow DEBAT: Nu står børnepasningen for skud
15. januar 2021 kl. 15:56 Opdateret: kl. 15:03
arrow DEBAT: Jeg savner bank-kassererne og mønterne
13. januar 2021 kl. 17:23 Opdateret: kl. 12:49
arrow DEBAT: Skandaløs mangel på glatførebekæmpelse
11. januar 2021 kl. 16:53 Opdateret: kl. 12:49
Nu må butikkerne igen åbne dørene op for kunder. Skal du derfor ud og bytte julegaver?