12. august 2020
Katja Slüter, der er direktør på Hotel Hillerød, hilser Zleep Hotel velkommen til Hillerød. Foto: Martin Warming
Katja Slüter, der er direktør på Hotel Hillerød, hilser Zleep Hotel velkommen til Hillerød. Foto: Martin Warming
Foto: Martin Warming
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Hotel Hillerød ruster sig til konkurrence fra nyt hotel

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hotel Hillerød ruster sig til konkurrence fra nyt hotel

Hotel Hillerød forbereder sig på konkurrence fra nyt hotel på Markedspladsen og har blandt andet meldt sig ind i markedsføringskæden Best Western

Hillerød Posten - 16. januar 2020 kl. 14:00
Af Martin Warming
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Hotel Hillerød på Milnersvej har i mange år haft mere eller mindre monopol på hotelovernatninger i Hillerød.

Men det er snart slut, når Zleep Hotel åbner på Markedspladsen.

Den nye konkurrencesituation er en af årsagerne til, at hotellet på Milnersvej nu har meldt sig ind i markedsføringskæden Best Western.

"Det kommer jo ikke som en overraskelse for os, at der kommer et hotel på Markedspladsen. Det er der blevet talt om i mange år, og derfor har vi de sidste par år været i gang med et større strategiarbejde, der skal være med til at styrke vores profil. Vi skal være skarpe på at fortælle omverdenen, hvem vi er, og hvad vi står for, og hvordan vi adskiller os fra Zleep Hotel, så man har et reelt valg og kan kende forskel på de to produkter," siger Katja Slüter, der er direktør på Hotel Hillerød, der i samme ombæring har skiftet navn til Best Western Hotel Hillerød.

"Som en del af kæden Best Western vil vi få en stærkere digital markedsføring, og samtidig har vi også brug for en mere global markedsføring, da cirka halvdelen af vores kunder er internationale kunder. Og det får vi også med Best Western," fortæller hoteldirektøren.

arrow Læs også: Støtte til vuggestuer med sårbare og udsatte børn
Hotel Hillerød 01

Hotel Hillerød har blandt andet meldt sig ind i markedsføringskæden Best Western for at stå stærkere i den kommende konkurrencesituation med Zleep Hotel. Foto: Martin Warming 


Plads til begge

Konkurrencen om hotelkunderne vil – helt naturligt – blive skærpet, når der kommer et hotel mere i Hillerød. Men det er ikke noget, Katja Slüterfrygter.

"Jeg er sikker på, at der er plads til to hoteller i Hillerød. Der sker rigtig meget i byen i disse år, og al logik siger, at der vil komme en øget efterspørgsel på overnatningskapacitet i Hillerød. Vi har en campingplads, vandrehjem, konferencecenter og snart to hoteller, og jeg tror faktisk, at det er en fordel, at kunderne har nogle forskellige valgmuligheder," siger Katja Slüter.

Hotellet på Milnersvej er i gang med flere tiltag for at stå stærkere i den nye konkurrencesituation.

"Vores opgave bliver at fortælle kunderne, hvordan vi adskiller os fra ZleepHotel. For det er stor forskel på vores og deres produkt. Vi arbejder blandt andet rigtig meget med bæredygtighed i disse år, og det er også noget, kunderne efterspørger mere og mere. Vi arbejder meget med lokale råvarer, og vi er også i gang med at anlægge en endnu større krydderurtehave og en større renovering af vores udeområder. Det bliver fantastisk, når vi til foråret kan præsentere resultatet af det roderi, der foregår på vores udearealer – krydderurtehaver, frugttræer, bærbuske og fællesterrasser," lyder det fra Katja Slüter.

"Vi er et hotel med en stærk lokal profil og tætte relationer til vores faste kunder og gæster. Vores resultater skabes på baggrund af klassisk værtskab, hvor alle gæster bliver set og værdsat," tilføjer hun.

Et perfekt match

Best Western Hotel Groups danske Country Manager, Søren Nystrøm, glæder sig over, at Hotel Hillerød er kommet med i samarbejdet.

"Hotel Hillerød er et rigtigt kvalitetshotel med en dynamisk ledergruppe, en stærk bestyrelse og et stædigt fokus på udvikling og kvalitet for sine gæster. Vores mange erhvervs- og fritidskunder har i flere år efterspurgt mere kapacitet i Nordsjælland. Derfor er samarbejdet med Hotel Hillerød et perfekt match for os," siger han i en pressemeddelelse.

Hotel Hillerød åbnede i 1987. Arkitektens idé var at bygge en 'landsby', og oprindeligt blev hotellet tegnet som flere bygninger, men i dag er gangene mellem bygningerne blevet overdækket, og 'landsbyen' ses nu som én bygning med værelserne, der er 'landsbyens' huse.

I 2006 blev der lavet en tilbygning med 38 værelser, to suiter og Restaurant Krydderiet, der er for både for hotellets gæster og lokale gæster, der ikke bor på hotellet.

Hotel Hillerød har 113 værelser.

arrow Derfor holder Netto lukket i næsten en måned
16. januar 2020 kl. 05:54 Opdateret: kl. 12:54
Dansk Folkeparti vil stoppe forhøjelse af pensionsalder ved 70 år. Er det en god idé?