24. februar 2018
Borup privatskole 2 uge 6
gallery icon

Se billedserie

facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Borup Privatskole på delt 1.plads på Ceposlisten

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Borup Privatskole på delt 1.plads på Ceposlisten
Heden - 05. februar 2018 kl. 09:50
Af Heden Midtsjællands Avis
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

"Tillykke til elever og lærere fra denne sommers afgangsklasse.
Vi var godt klar over, at årgangen klarede sig godt. Men at de klarede sig så godt, er en glædelig overraskelse.
Det er så flot. Skarpe unge mennesker og dygtige lærere. Et stærkt forbillede for kommende års afgangsklasser."
Sådan lyder det fra skolelederen på Borup Privatskole, Maja Grønlund Larsen, i et opslag på skolens digitale opslagstavle. Opslaget er en fejring af, at skolens afgangsklasse fra juni 2017 ikke alene har fået flotte karakterer, de har reelt klaret sig bedre end, hvad der forventes ud fra deres baggrund. Årgangens resultat har medført, at Borup Privatskole ligger på en delt 1. plads på Cepos’ liste over danske skolers undervisningseffekt. Listen viser en rangorden over, hvordan eleverne på skolerne klarer sig i forhold til, hvad man forventer af elever med samme socioøkonomiske baggrund.
Skolelederen er glædeligt overrasket, især fordi privatskoler generelt er udskældte for, at deres elever klarer sig så godt, fordi de kommer fra hjem, der har ressourcerne til at bakke op og sikre gode resultater, uanset hvilken skole børnene måtte gå på.
"Nu har vi på Borup Privatskole faktisk papir på, at vi har en finger med i spillet og er med til at gøre en reel forskel. Vi er selv overbeviste om, at det, der rykker eleverne det sidste hak, er, at vi tror på dem, og vi forventer noget af dem. Vi har ambitioner på samtlige elevers vegne, og vi hjælper den enkelte til at opnå den absolut bedste udgave af sig selv," siger skolelederen. Hun forklarer yderligere, at skolen prioriterer et tæt samarbejde med forældrene, hvor der er afstemt gensidige forventninger om, at elevens skolegang og udbytte af undervisningen er det, der står i centrum. Det fokus er også tydeligt for eleverne. Eleverne ved, at læringen er det vigtige i alle lektioner lige fra billedkunst til tysk og fysik, og langt de fleste elever har selv en forståelse af, at deres og klassekammeraternes udbytte af undervisningen i høj grad afhænger af deres indsats.
Man skal lære noget i skolen. Det står som et tydeligt pejlemærke for alle på Borup Privatskole. Men vi er også enige om, at et ensidigt fokus på læring ikke virker. Derfor har vi også værdier som tryghed og gensidig respekt, som vi arbejder lige så målrettet på, som vi gør på det faglige udbytte. En god skoledag, hvor man føler sig tryg og respekteret, resulterer ikke blot i bedre trivsel og dejlige dage, men er absolut grundlæggende for, at man overhovedet kan lære.
I starten af ugen da Ceposlisten blev offentliggjort, stod den på kage på lærerværelset, og i næste uge skal den glædelige begivenhed fejres med is til alle elever.

Tip os

57522288


heden@sn.dk

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk