18. august 2019
Musik i Lejet er forlængst udsolgt, men man bør være påpasselig med at købe billetter gennem andre kanaler end de officielle udbydere, lyder det fra festivalens formand Lars Thykier, i anledning af, at festivalen deltager i kampagnen #billetblind. Foto: Allan Nørregaard.
Musik i Lejet er forlængst udsolgt, men man bør være påpasselig med at købe billetter gennem andre kanaler end de officielle udbydere, lyder det fra festivalens formand Lars Thykier, i anledning af, at festivalen deltager i kampagnen #billetblind. Foto: Allan Nørregaard.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Festival med i kamp mod billetsnyd

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Festival med i kamp mod billetsnyd
Gribskov - 15. marts 2019 kl. 08:10
Af Camilla Nissen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Kulturministeriet og en lang række spillesteder og festivaler vil med fælles indsats klæde livepublikummet på til at undgå køb af falske billetter og billetter til overpris. Også Musik i Lejet er med i kampagnen under hashtagget billetblind i håb om at forhindre, at folk står med en ugyldig billet foran ingangen til festivalen til sommer.

- Vi synes naturligvis, det er en god idé, at vi gør noget fælles. Det er et ret generelt problem, blandt andet at folk opretter falske profiler på forskellige hjemmesider eller Facebook, hvor nogen køber en billet, men aldrig får den, siger formand for Musik i Lejet, Lars Thykier.

Musik i Lejet har dog været forskånet for snyd i stor skala, lyder det fra formanden..

- Vi taler om 10-15 stykker - tror vi. For det er måske ikke alle, der fortæller, de er blevet snydt, siger Lars Thykier.

En anden form for svindel er, når man køber en e-billet til at printe ud derhjemme, som også er blevet solgt til flere andre. For stregkoden virker kun én gang.

- Men det er heldigvis ikke noget, vi har oplevet. Det handler om, at man skal tænke sig om. For man har ingen mulighed for at tjekke, om en billet også er solgt til flere andre, siger han.

Musik i Lejet har været udsolgt fra få minutter, efter billetsalget blev sat i gang, så derfor er billetterne en attraktiv vare, lyder det fra Lars Thykier. Det er blandt andet derfor, det er vigtigt ikke at lade sig lokke til at betale overpris.

- Så vi vil råde til, at man køber sin billet igennem billetudbyderne som Ticketmaster, der er vores udbyder. Og så skal man købe billetten til den oprindelige pris og ikke give overpris for den, siger Lars Thykier.

Rådgivning
Generelt kommer kampagnen til at koncentrere sig om rådgivning til de potentielle købere.

- Det er grundlæggende noget med at tænke sig om og passe godt på. Især hvis man køber billet via andre kanaler. Så skal man tjekke, at prisen stemmer overens med den pålydende billet, siger Lars Thykier.

Ifølge Kulturministeriets hjemmeside udvikles kampagnen #billetblind til sociale medier og har flere elementer, som billetråd, videoer og undersøgelser, som alle har til formål at højne kendskabet til det ulovlige billetsalg og guide forbrugerne til de officielle billetudbydere.

Kampagnen lanceres den 5. april 2019 og har en samlet økonomisk ramme på 650.000 kr.

FREDERIKSBORG AMTS AVIS
NYHEDSBREV TILMELDING

SE EKSEMPEL

Læs mere om vores privatlivspolitik på https://sn.dk/cookies.

Du kan altid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke på "Afmeld nyhedsbrev" i de modtagne nyhedsbreve.
Nyhedsbrevet udkommer hver dag kl. 7.00 undtagen søndage.

grafik køb billede