17. december 2018
Værdicheckhæftet er nu ude i 27 byer. Foto: Casper Suk Thorlacius
Værdicheckhæftet er nu ude i 27 byer. Foto: Casper Suk Thorlacius
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Værdicheck fortsætter væksten

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Værdicheck fortsætter væksten
Frederikssund - 22. september 2018 kl. 06:43
Af Casper Suk Thorlacius
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Virkeligheden for Peter Smed (Jægerspris) og hans »Værdichecken« ser i dag markant anderledes ud, end mange nok havde spået, da han i 2014 lancerede sit bud på, hvordan fysiske butikker i konkurrence med nethandlen kan trække flere kunder til. Værdichecken blev dengang lanceret i et beskedent oplag på 5000 eksemplarer i Frederikssund og blev i sin spæde begyndelse udsat for folks tvivl på idéen. I dag er checkhæftet en fast bestanddel af handlen i 27 byer, herunder landets største provinsbyer Århus, Aalborg og Odense og har i dag et årligt oplag på 560.000 eksemplarer. Således runder Peter Smed 1,2 millioner trykte hæfter, når den kommende udgave i Frederikssund, som er en jubilæumsudgave, der markerer, at det er 10. gang hæftet udkommer i byen, kommer ud, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Med tiden er en lang række forretningsdrivende i Frederikssund Kommune blevet en fast bestanddel af hæftet, som udkommer to gange årligt.

Men også i andre, større provinsbyer har de handlende øjnet fordelene ved at være med i hæftet.

Butikschef i Yousee i Roskilde og Holbæk, Christoffer Badsberg oplyser, at han ser flere fordele ved at være med i hæftet.

- For det første rammer vi nogle kunder, som vi aldrig ville ramme med vores digitale kommunikation, som vi bruger meget. I forhold til vores andre markedsføringsformer har vi en høj

hitrate med værdichecken. Jeg tager cirka 200 hæfter per butik, og 25 procent af dem, der kommer ind for at bruge hæftet, sælger vi mere til, siger butikschefen.

Også regionschef for Flügger i Sydjylland, Fyn og dele af Sjælland Mikkel Boelskifte fortæller, at værdichecken har skabt værdi for farvevirksomhedens butikker.

- Vi er med i alle byer, som værdichecken udkommer i, og vi kommer til at være med i de nye byer, som kommer med. Vi får en del nye kunder, som vi ellers ikke ville have været i kontakt med, ind i vores butikker. Vi får altså en kundestrøm, som vi ellers ville have været foruden, siger Mikkel Boelskifte.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
Frederiksborg@sn.dk