27. februar 2020
Ansatte fra Noroq monterer betonelementerne i den nye stitunnel, der skal føre cyklende og gående under motortrafikvejen til Fjordforbindelsen Frederikssund. Foto: Maj-Britt Holm
gallery icon

Se billedserie

Ansatte fra Noroq monterer betonelementerne i den nye stitunnel, der skal føre cyklende og gående under motortrafikvejen til Fjordforbindelsen Frederikssund. Foto: Maj-Britt Holm
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Nu får vi i hvert fald en lille tunnel!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Nu får vi i hvert fald en lille tunnel!
Opdateret 22. juli 2016 kl. 18:20
Frederikssund - 20. juli 2016 kl. 17:28
Af Maj-Britt Holm
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

19 sættevogne og én mobilkran måtte køre gennem boligområder med betonelementer i den sydlige del af Frederikssund for at komme ud til byggepladsen, hvor der onsdag skulle monteres en stitunnel, som engang kommer til at føre cyklister og gående under motortrafikvejen til Fjordforbindelsen Frederikssund, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Den nye stitunnel skal afløse en gammel sti, der er blevet nedlagt i forbindelse med det omfattende vejarbejde.

- Vores naboer skal have et stisystem, som de kan benytte for at komme under fjordforbindelsen, når de løber, lufter hunde og så videre. Jeg kan ikke sige, hvornår vi er færdige hernede. Men vi åbner ikke, så længe der er entreprenørmaskiner i området, siger entrepriseleder Hans Henrik Kjøller, Vejdirektoratet, der fører tilsyn med byggeriet på myndighedernes vegne, og som går højt op i sikkerhed for medarbejdere på byggepladsen, men også blandt borgerne i det omgivende samfund.

Betonelementerne er støbt på en fabrik syd for Bremen i Tyskland og fragtet med tyske, belgiske og polske lastvogne til Frederikssund for at blive monteret direkte på stedet under ledelse af Høje Taastrup-virksomheden Noroq, der leverer den slags løsninger til hele Europa.

Barslund A/S skal være klar med adgangsvejen den 1. november, hvor vinderen af en igangværende licitation af den store entreprise med brobyggeri og motortrafikvej skal være fundet, så arbejdet med selve fjordforbindelsen kan komme i gang. Kronprinsesse Marys Bro skal efter planen åbne for trafik sidst i 2019.