11. december 2019
Det bliver BroBizz Operatør A/S der skal drive betalingsanlægget på den nye broforbindelse. Illustration: Vejdirektoratet
Det bliver BroBizz Operatør A/S der skal drive betalingsanlægget på den nye broforbindelse. Illustration: Vejdirektoratet
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: BroBizz skal drive anlæg på ny bro

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

BroBizz skal drive anlæg på ny bro
Frederikssund - 24. august 2018 kl. 09:40
Af Casper Suk Thorlacius
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Det bliver BroBizz Operatør A/S, der skal drive Danmarks første free flow betalingsanlæg, som skal etableres på Kronprinsesse Marys Bro over Roskilde Fjord, oplyser Vejdirektoratet i en pressemeddelelse ifølge Frederiksborg Amts Avis.

arrow Læs også: Broafgift bekæmpes med klister

BroBizz Operatør A/S er blevet valgt efter, at selskabet Fjordforbindelsen Frederikssund har gennemført et internationalt udbud på opgaven.

- Vi modtog tre stærke tilbud fra nogle yderst kompetente og erfarne leverandører, som alle kunne have leveret et godt betalingsanlæg. Henover sommeren har vi evalueret de indkomne tilbud, og vi endte altså med at pege på BroBizz Operatør A/S, der samlet set afgav det stærkeste tilbud, siger bestyrelsesformand i Fjordforbindelsen Frederikssund Leif Tullberg.

De tre tilbud kom fra:
- Ascendi O&M S.A. og ASCENDI IGI i konsortium (Portugal)

- BroBizz Operatør A/S (Denmark)

- EFKON GmbH (Østrig)

Før selskabet kan skrive kontrakt med BroBizz Operatør A/S, skal der overstås den såkaldte stand still periode, der altid følger efter offentliggørelsen af tildelingen af en kontrakt på et udbud. Denne periode varer ti kalenderdage.

- Vi vil nu meddele de bydende, hvem vi agter at tildele kontrakten, hvorefter den såkaldte stand still periode starter. Og vi forventer herefter at kunne indgå kontrakten med BroBizz Operatør A/S i starten af september, siger Leif Tullberg.

Til udbuddet af betalingsanlægget valgte man udbudsformen konkurrencepræget dialog med henblik på at finde de bedste løsninger til betalingsanlægget.

- Ved anvendelse af denne udbudsform kan kontraktgrundlaget optimeres ved at give de bydende mulighed for via dialogmøder at komme med input til udbudsmaterialet og derigennem være med til at sikre, at betalingsanlægget bliver nemt, sikkert og omkostningseffektivt, siger Leif Tullberg.

Den konkurrenceprægede dialog blev afholdt i foråret 2018 med to dialogrunder for hver af de bydende, som blev prækvalificerede til at byde på opgaven.

arrow Vejstykke til bro skal udvides
13. december 2018 kl. 05:33 Opdateret: kl. 10:12
arrow Borgere bakker op om bro trods afgift
05. december 2018 kl. 16:41 Opdateret: kl. 16:41
arrow Finanslov baner vej for motorvej
30. november 2018 kl. 17:37 Opdateret: kl. 19:02