21. januar 2021
De digitale tjenester, der driver webshoppen, er blevet udbygget det seneste år - det er historisk set koncernens største investering, fortæller Philipson Wine, der har sit kæmpestore lager i Kokkedal Industripark. Arkivfoto.
De digitale tjenester, der driver webshoppen, er blevet udbygget det seneste år - det er historisk set koncernens største investering, fortæller Philipson Wine, der har sit kæmpestore lager i Kokkedal Industripark. Arkivfoto.
Foto: Thomas Arnbo
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Vinsalg fra industripark giver stort overskud

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Vinsalg fra industripark giver stort overskud

Philipson Wine har øget overskuddet og har skabt en ny webshop, der er landets største online vinhandel.

Fredensborg - 01. december 2020 kl. 19:45
Af Steffen Slot

En hurtig omstilling og ændringer har sikret, at Philipson Wine har haft en positiv vækst også i et regnskabsår, der har været påvirket af Covid-19.

Efter skat har Philipson Wine koncernen haft et overskud på 17,5 millioner kroner, skriver selskabet i en pressemeddelelse. Det er en forbedring i forhold til sidste års regnskab, der alene gav et overskud på 13,5 millioner kroner i selskabet, der har forskudt regnskabsår og derfor sætter stregerne per 30. juni hvert år.

»Philipson Wine har i dette regnskabsår igangsat et omfattende it-projekt indeholdende alle de digitale tjenester, der servicerer driften og vores webshop. Det er historisk set koncernens største investering, og en væsentlig andel af disse omkostninger er afholdt og afskrevet i regnskabet."
"Philipson Wine har fortsat en særdeles aggressiv investeringsprofil de kommende år - således at vi kan tilbyde markedet nye vinøse og digitale muligheder. De synlige beviser på vores investeringer er en ny webshop, som er landets største online vinhandel«, skriver Philipson Wine, der har adresse i Kokkedal Industripark.

- Vi anser resultatet for tilfredsstillende i en kompliceret tid, med svære betingelser og hård priskonkurrence. På trods af dette ser vi frem til fortsat vækst og indvinding af nye markeder og segmenter, udtaler administrerende direktør Jens Christian Milo.

Tillid er et nøgleord

Philipson Wine oplever en stigende interesse for kvalitetsvine. Selvom virksomheden også har nye initiativer, er der grundlæggende ikke brug for en ny »disruption« for at få fat i kunderne - formidlingen af vine fra producent til kunderne har været forretningskonceptet i 35 år.

Et nyt koncept med salg af vine »En Primeur« vinder dog frem og er et populært tilbud, fortæller Philipson Wine. Konceptet består i, at kunderne forudbestiller og dermed også forudbetaler for vine, inden de frigives. Det kan give adgang til nogle gode vine til en god pris, men det kræver også tillid til, at Philipson Wine udvælger de rigtige.

»Her har det stor betydning for kunderne, at Philipson Wine er en stærk og solid virksomhed, således at man som kunde er sikker på den fremtidige leverance. Vi er overbeviste om, at den tryghed Philipson Wine's vækst bibringer i de kommende år vil have en øget positiv effekt på kundernes risikovillighed«, konstaterer Philipson Wine i pressemeddelelsen.

Koncernen havde i årene 16-17 et overskud på 20 millioner kroner, året før 19 millioner kroner og tibage i 14-15 et overskud på hele 24 millioner kroner. Det bagvedliggende holdingselskab har adresse i Vedbæk.

Er det en god idé at indføre bøde eller straf, hvis man ikke vil gå i isolation efter en udlandsrejse?