20. november 2017
Stifterne af Hoodee Jacob Schrøder og Mathias Lyngbye Villadsen.
gallery icon

Se billedserie

Stifterne af Hoodee Jacob Schrøder og Mathias Lyngbye Villadsen.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: To unge fra Kokkedal står bag ny event-app

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

To unge fra Kokkedal står bag ny event-app
Fredensborg - 19. oktober 2017 kl. 13:01
Af Marianne Due
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Hvordan finder man ud af, hvor festen er, eller hvor der sker noget, som man gerne vil være en del af? Eller hvordan bygger man et nyt netværk og finder venner, når man lige er flyttet til hovedstaden? Det spørgsmål har to unge med rødder i Kokkedal svaret på. De er klar til at lancere den nye app, Hoodee, der er en social event-app, som skal give et overblik over de mange events, der foregår i København.

Det er Mathias Lyngbye Villadsen og Jacob Schrøder, tidligere elever på NGG Nordsjællands Grundskole og Gymnasium, som står bag den nye app. Ideen fik de tilbage i vinteren 2016-2017 i forbindelse med debatten om unge og ensomhed.

- Der var meget fokus på ensomhed blandt unge, der sad hjemme bag deres computer og kun var på de sociale medier men ikke fysisk sociale. Jacob tog fat i mig og sagde, at han havde fået en god ide, og så gik vi i gang med at udvikle appen, fortæller Mathias Lyngbye Villadsen.

Efter lidt startvanskeligheder, hvor den første app-udvikler, som de satte i gang, ikke fik udviklet noget, så er Hoodee nu på rette spor, og de to unge arbejder fuld tid på at få deres ide til at blive en forretning. Mathias Lyngbye Villadsen har udskudt sin planlagte uddannelse til pilot og Jacob Schrøder har sagt sit faste job op for at satse på Hoodee.

- Det vi har lavet er en social eventapp, der ved hjælp af et kort viser, hvad der sker 24 timer frem. Alle kan oprette begivenheder indenfor otte kategorier. Det er mere overskueligt og giver et hurtigt overblik, siger Mathias og forklarer fordelen ved, at en begivenhed kun kan ses et døgn, før den foregår:

- Når du ser en begivenhed på Facebook, så kan du godt indikere, at du er interesseret i at deltage, men når dagen kommer, så har du måske glemt alt om det, eller du gider ikke alligevel. Her kan du ved hjælp af chatfunktionen, hurtigt får svar på spørgsmål og markere om du deltager.

Hoodee er udviklet til målgruppen mellem 18 og 25 år, men den kan bruges af alle. Hvis man har lyst til at spille fodbold i Fælledparken men lige mangler lidt flere spillere, så kan Hoodee bruges til at gøre opmærksom på det.

- Vi ser appens chatfunktion som en icebreaker, hvor man lige kan skrive lidt og spørge til det mest nødvendige, hvis man ikke kender hinanden, men chatfunktionen er begrænset, så næste skridt er at mødes, fortæller Mathias Lyngbye Villadsen.

- Eller hvis du er et ungt menneske, der godt kan lide at gå ud, så tager man ofte de samme steder hen, men på denne her måde, så opdager du måske noget andet, noget der er sjovere, så du kan bryde dine vaner og opleve noget nyt.

Appen er testet af it- og digital designstuderende i både København og Aarhus. Den kan bruges i hele Danmark, men i startfasen er København i fokus, da teamet bag Hoodee lige nu kun består af de to stiftere, men målet er at få appen udbredt i Danmarks andre store byer også.

- Der har været mange udfordringer undervejs, blandt andet da det gik skævt i starten og vi mistede lidt penge, men vi har også haft mange opture. Folk er interesserede selv om det kan være svært at skaffe finansiering, når du endnu ikke kan vise dit produkt frem, men vi har da allerede aftaler med 16 cafeer og en cocktailbar, der kan se ideen, fortæller Mathias Lyngbye Villadsen, der er ved at forberede lørdagens lancering, som sker fra kl. 18 på cocktailbaren Salotto 42 i Pilestræde i København.

oplOg det er i Hoodees ånd selvfølgelig en event, der er åben for alle interesserede. Information om Hoodee findes desuden på Facebook og Instagram samt på Hoodee.dk.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Tip os

Del din historie eller billeder

Send en e-mail til:
sndk@sn.dk

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
Frederiksborg@sn.dk