20. september 2019
Her er servicemedarbejder Brian Holmegaard i gang med at flytte en lift på Hjælpemiddelcentralen.Foto: Presse
gallery icon

Se billedserie

Her er servicemedarbejder Brian Holmegaard i gang med at flytte en lift på Hjælpemiddelcentralen.Foto: Presse
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Telefonsnak gør ventetid for hjælpemidler kortere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Telefonsnak gør ventetid for hjælpemidler kortere
Fredensborg - 20. august 2019 kl. 18:39
Af Dorte Møller Rasmussen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Helsingør og Fredensborg Kommuner , som i fællesskab og sammen med Nordsjællands Brandvæsen driver Hjælpemiddelcentralen ved adresse på Helsingørsvej i Fredensborg, har nedbragt borgernes ventetid på hjælpemidler markant. Det betyder, at hjælpemidlerne kommer hurtigere ud til borgerne end tidligere. Det skriver de to kommuner i en pressemeddelelse.

Borgerne får hurtigere de rette hjælpemidler, og økonomistyringen i den fælles hjælpemiddelcentral er på rette vej. Det viser den første status på en ny samarbejdsaftale, som Fredensborg og Helsingør kommuner indgik med Nordsjællands Brandvæsen for et halvt år siden for at forbedre kvaliteten af den fælles service.

Resultatet glæder udvalgsformændene i de to kommuner:

Bedre økonomistyring
- Det er helt afgørende, at borgerne hurtigst muligt får de hjælpemidler, som de har brug for. Derfor er vi også meget tilfredse med, at vores fælles hjælpemiddelcentral nu kører så godt, samtidig med at økonomistyringen på den interne drift er forbedret, siger Hans Nissen, formand for Social- og Seniorudvalget i Fredensborg Kommune.

Mette Lene Jensen, formand for Omsorgs- og Sundhedsudvalget i Helsingør Kommune, deler den tilfredshed:

- Vores visitatorer har i det seneste halve år oplevet et fald i klager og henvendelser fra borgere, pårørende og samarbejdspartnere, som har haft problemer med leveringer, afhentning og reparationer. Det går den rigtige vej, og jeg glæder mig også over, at medarbejderne i begge kommuner oplever, at deres arbejdsdag nu er lettere på grund af det nye arbejdsflow mellem forvaltninger og hjælpemiddelcentralen.

Som følge af den nye samarbejdsaftale kan borgerne nu bl.a. telefonisk få direkte kontakt med de fagfolk, der står for hjælpemidlerne i stedet for tidligere, hvor al kontakt gik gennem visitatorer.

Forsinket levering
Ifølge den nye samarbejdsaftale forpligter Nordsjællands Brandvæsen sig til at levere standardhjælpemidler inden for tre hverdage. I juni 2019 er det lykkedes i 78 procent af alle bestillinger. Det er en markant stigning i forhold til de 70 procent, som tallet var i januar 2019, viser den nye status. Årsagen til, at der stadig er tilfælde med længere leveringstid skyldes især ventetid på levering fra leverandørerne af hjælpemidler.

FREDERIKSBORG AMTS AVIS
NYHEDSBREV TILMELDING

SE EKSEMPEL

Læs mere om vores privatlivspolitik på https://sn.dk/cookies.

Du kan altid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke på "Afmeld nyhedsbrev" i de modtagne nyhedsbreve.
Nyhedsbrevet udkommer hver dag kl. 7.00 undtagen søndage.

grafik køb billede