Billetsalget på stationen har længe været meget lavt, blandt andet fordi otte ud af ti af DSB's kunder i dag betjener sig af DSB's digitale platforme, når de køber billetter.
Og på blot et år er antallet af kunder faldet med 10,7 procent på DSB's 7-Eleven kiosk på Humlebæk Station. Lørdag den 30. juni bliver sidste dag, hvor der kan købes kaffe, croissanter og billetter i 7-Eleven-kiosken på Humlebæk station, fortæller DSB i en pressemeddelelse.
- Det er ikke lykkedes at holde butikken rentabel, så der kan være en kiosk på stationen. Antallet af kunder i butikken faldt sidste år med 10,7 pct. og udviklingen er fortsat i år, forklarer Aske Wieth-Knudsen, der er underdirektør i DSB Kommerciel.
Lukningen kommer blot et halvt år efter, at DSB lukkede 7-Eleven på Nivå Station.
- Der er blevet gjort forsøg på at holde indtjeningen oppe ved at lokke kunderne til med varer som eksempelvis frisksmurte sandwich til at tage med på farten. Det har ikke været nok, trods en stor indsats fra personalet, uddyber Aske Wieth-Knudsen, omtrent som han også gjorde i omtalen af Nivå Station i november 2017.
Togkunder, der hidtil har købt deres billet i 7-Eleven butikken, kan fremover rejse på Rejsekort eller købe billetten andre steder. Der er stadig åbne 7-Eleven kioske på stationerne i eksempelvis Kokkedal og Helsingør.
Kommentarer
Vi ønsker en åben og livlig debat på sn.dk, og opfordrer alle til at kommentere, udveksle viden og stille spørgsmål. Debatten skal foregå i en ordentlig og respektfuld tone. Redaktionen fjerner indlæg, der ikke lever op til SN.dks retningslinjer og gældende lovgivning. Se retningslinjerne her