19. januar 2020
Nervekrigen mellem YouSee og Discovery har fået et ekstra lag med et teknisk problem hos YouSee. Det betyder, at kunder med bland selv-tv-pakker ikke kan udskifte deres nu ubrugelige Discovery-kanaler. (Arkivfoto)
Nervekrigen mellem YouSee og Discovery har fået et ekstra lag med et teknisk problem hos YouSee. Det betyder, at kunder med bland selv-tv-pakker ikke kan udskifte deres nu ubrugelige Discovery-kanaler. (Arkivfoto)
Foto: Sarah Christine Nørgaard/Ritzau Scanpix
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: YouSee-kunder kan på andet døgn ikke skifte kanaler ud

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

YouSee-kunder kan på andet døgn ikke skifte kanaler ud

En teknisk fejl forhindrer kunder hos YouSee med bland selv-tv-pakke i at skifte kanaler ud.

Erhverv - 02. januar 2020 kl. 12:45
Af Ritzau
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Teknikere hos YouSee arbejder på andet døgn for at løse et teknisk problem, der forhindrer tv-kunder med en bland selv-tv-pakke i at skifte til de kanaler, som de ønsker.

Problemet er højaktuelt, fordi Discoverys kanaler ved årsskiftet ikke længere er tilgængelige gennem YouSee.

arrow Læs også: YouSee-direktør lover kompensation for kanalkoks

Det er kanaler som Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, Eurosport 1 og 2 samt Canal 9, der ikke længere kan ses, men som heller ikke kan erstattes i tv-pakkerne.

YouSee oplyser ved middagstid torsdag, at der arbejdes på højtryk for at løse problemet, men at det ikke er til at sige, hvornår en løsning er klar.

Problemet er i selve den tjeneste, hvor man som kunde skal vælge mellem de kanaler, som man ønsker.

Der er tale om cirka en kvart million kunder, der har YouSees bland selv-tv-pakker.

På YouSees Facebook-side har der torsdag igennem været en lind strøm af vrede kunder. Flere pointerer, at bruddet med Discovery har været kendt et stykke tid, og at de tekniske problemer derfor burde være løst.

Derudover efterlyser kunder en kompensation for det, som de mener, er et mangelfuldt produkt.

Konflikten mellem Discovery og YouSee startede, da YouSee i september oplyste, at Discoverys kanaler røg ud af de faste tv-pakker. I stedet skulle man over i bland-selv pakkerne for at finde kanalerne.

Det træk var bestemt ikke populært hos Discovery, der lavede en kampagne imod trækket. Det fik YouSee til at svare igen ved at opsige aftalen med Discovery.

Dermed er ingen af Discoverys 11 kanaler mulige at få gennem YouSee - hverken i de faste tv-pakker eller bland-selv løsningerne.

I de faste pakker er Discoverys kanaler dog blevet erstattet. I det, der hedder grundpakken, har kunderne mistet Kanal 5 og får i stedet TV2 Charlie.

arrow YouSee åbner for kompensation til problemramte kunder
03. januar 2020 kl. 10:59 Opdateret: kl. 11:00
arrow 250.000 tv-kunder hos YouSee er ramt af teknisk fejl
01. januar 2020 kl. 12:11 Opdateret: kl. 12:25

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten