17. januar 2019
Sebastian Jørgensen og Marie Vagn-Hansen vil lave kvalitetsindhold til sociale medier for virksomheder, der forsøger at få den unge målgruppe i nettet.  Foto: Peter Andersen
gallery icon

Se billedserie

Sebastian Jørgensen og Marie Vagn-Hansen vil lave kvalitetsindhold til sociale medier for virksomheder, der forsøger at få den unge målgruppe i nettet. Foto: Peter Andersen
Foto: Peter Andersen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ungt par jagter den første million

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ungt par jagter den første million
Opdateret 10. januar 2019 kl. 08:24
Erhverv - 10. januar 2019 kl. 06:54
Af Joachim Christensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Man må smede, mens jernet er varmt. Sådan lyder et kendt ordsprog, som kæresteparret Marie Vagn-Hansen og Sebastian Jørgensen selv bruger til at forklare, hvorfor de som 21-årige udskyder uddannelse og i stedet går all-in med deres nystartede firma Homey Media i Holbæk.

De producerer videoer og vil på abonnementsbasis hjælpe andre virksomheder med at opnå større synlighed på sociale medier og holde det ved lige - særligt de virksomheder, der er interesserede i at ramme en ung målgruppe.

Til det formål er en af parrets største styrker deres alder.

- Vi ved, hvad de unge godt kan tænke sig, for vi er de unge, lyder det fra de to iværksættere.

Trods den unge alder kan de alligevel fremvise et imponerende cv. I 2017 vandt Marie Vagn-Hansen en pris ved awardshowet Guldtuben for en serie af videoer om forholdet til sin krop.

En serie, der fordelt på forskellige sociale medier har opnået over 70.000 følgere, og så har hun produceret videoer for blandt andre Lego, H&M og Phillips i sin egen filmvirksomhed, som hun startede i gymnasiet, og som hun siden også har kunnet leve af.

Sebastian Jørgensen har ligeledes tidligere haft egen virksomhed og har ellers arbejdet som sælger.

De to iværksættere, der har været kærester i halvandet år, har siden oktober slået deres spidskompetencer i form af kreativitet og økonomisk og praktisk sans sammen for at starte Homey Media fra bunden.

Sebastian Jørgensen er for eksempel den, der står for rent faktisk at få sendt fakturaer for udført arbejde, noget hans bedre halvdel kunne have tendens til at glemme til fordel for de mere kreative opgaver.

Målsætningen er, at Homey Media i 2019 skal omsætte for en million kroner.

  • ErhvervsAvisen Sjælland

    ErhvervsAvisen Sjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten