26. september 2018
Martin Rowland Sørensen (t.v.) og Thomas Rune er specialister i at pudse vinduer og så gode til det, at de blandt andet har den opgave på den amerikanske ambassade i København. Her er de dog hjemme i firmaet i Næstved. Foto: Thomas Olsen
gallery icon

Se billedserie

Martin Rowland Sørensen (t.v.) og Thomas Rune er specialister i at pudse vinduer og så gode til det, at de blandt andet har den opgave på den amerikanske ambassade i København. Her er de dog hjemme i firmaet i Næstved. Foto: Thomas Olsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Rapelling og kraner - det er for vinduespudsere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Rapelling og kraner - det er for vinduespudsere
Erhverv - 22. februar 2018 kl. 05:50
Af Helle Hansen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Mens det at pudse vinduer for mange bare er noget, der skal overståes, så er det en passion for de to indehavere af MTM Service i Næstved.

Thomas Rune og Martin Rowland Sørensen har kendt hinanden i 15 år via fodbold og har arbejdet sammen som vinduespudsere i et stort københavnsk rengøringsfirma, inden de besluttede sig for at blive selvstændige.

I København har de pudset vinduer på steder som Den Sorte Diamant og Allerbygningen.

- Politiet skulle orienteres, når vi skulle pudse vinduer på Allerbygningen, fortæller firmaets 35-årige administrerende direktør Thomas Rune.

Det var nemlig nødvendigt at have kraner med lifte for at det overhovedet var muligt at komme til at udføre arbejdet.

- Charlottehaven på Østerbro er i øjeblikket ved at bygge et tårn med 16 etager, hvor man på den ene side kun kan pudse vinduer, hvis man rapeller ned ad bygningen. Det kan vi også godt klare, siger Thomas Rune.

MTM Service er altså langt fra noget gængs vinduespudserfirma.

- Vi har ingen overligger, når det gælder sværhedsgraden af opgaver indenfor vinduespudsning, siger Martin Rowland Sørensen.

Økonomien ser fornuftig ud, fordi halvdelen af omsætningen stammer fra aftaler med en fast månedlig indtægt og en femtedel fra faste opgaver, som skal løses hver anden eller tredje måned. Resten er ad hoc opgaver.

10 procent af opgaverne ligger stadig i København hos folk, som kender de to indehavere. En af kunderne her er den amerikanske ambassade, hvilket kræver en sikkerhedsgodkendelse, som var vi i Bagdad.

- At have dem som kunde er en blåstempling af vores kvalifikationer, siger Thomas Rune. En anden stor kunde er Den Blå Planet.

I dag tilskriver de det ungdommens gåpåmod, at de for godt tre år siden droppede deres faste jobs og startede MTM Service.

Læs hele artiklen gratis i ErhvervsAvisen Sjælland på http://www.e-pages.dk/erhvervsjaelland/305/

  • ErhvervsAvisen Sjælland

    ErhvervsAvisen Sjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten