27. november 2020
Blandt Netflix-udgivelser i det let skuffende kvartal var "Emily in Paris", "Enola Holmes" og "The Devil All the Time". (Arkivfoto.
Blandt Netflix-udgivelser i det let skuffende kvartal var "Emily in Paris", "Enola Holmes" og "The Devil All the Time". (Arkivfoto.
Foto: Mike Blake/Reuters
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Massiv streaming-sult under corona aftager hos Netflix

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Massiv streaming-sult under corona aftager hos Netflix

Netflix har haft stor fremgang under pandemien, men fik færre nye kunder end forventet i det seneste kvartal.

Erhverv - 20. oktober 2020 kl. 22:47
Af Ritzau

Streamingtjenesten Netflix har haft kronede dage under coronapandemien, hvor folk især i foråret i stor stil blev hjemme og så serier.

Men i det seneste kvartalsregnskab lever selskabet - trods fremgang i antallet af nye abonnenter - ikke op til forventningerne.

Netflix oplyser tirsdag aften dansk tid, at selskabet fik omkring 2,2 millioner nye betalende brugere i kvartalet frem til 30. september.

Det er under analytikernes forventninger på omkring 3,4 millioner nye betalende abonnenter.

Netflix-aktien, som har været en af årets store højdespringere, faldt med omkring seks procent i den sene handel i kølvandet på nyheden.

Selskabet selv forklarer resultatet med den store stigning i antallet af brugere tidligt under pandemien.

- Vi mener fortsat, at udsving fra kvartal til kvartal er knap så meningsfulde at se på i forhold til overgangen til internetunderholdning på lang sigt, skriver Netflix i en meddelelse til aktionærerne.

Blandt de fremtrædende udgivelser på Netflix i løbet af kvartalet var "Emily in Paris", "Enola Holmes" og "The Devil All the Time".

Udgivelserne har skullet bidrage til, at underholdningsselskabet vandt nye kunder. Derudover skulle de fastholde de ti millioner kunder, der globalt kom til under det meget succesfulde andet kvartal.

Her sørgede pandemien for fornyet interesse i tjenesten, mens folk verden over blev bedt om at blive hjemme, biograferne holdt lukket, og sportsligaer holdt pause.

I de seneste måneder er de fleste sportsgrene dog vendt tilbage. Samtidig er nye streamingtilbud som HBO Max og amerikanske Peacock kommet til.

Omsætningen hos Netflix steg i tredje kvartal med 22,7 procent til 6,44 milliarder dollar i forhold til samme periode sidste år. Det svarer til omkring 40,5 milliarder danske kroner og er en smule over forventningerne.

På bundlinjen kunne Netflix præsentere et overskud på 790 millioner dollar. Det svarer til knap fem milliarder kroner.

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten




Køber du de fleste julegaver i forbindelse med Black Friday?