5. marts 2021
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: FAKTA: Sådan skal butiksansatte håndtere coronakonflikter

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

FAKTA: Sådan skal butiksansatte håndtere coronakonflikter

HK handel har opstillet råd til, hvordan ansatte bedst håndtere kunder, der ikke vil følge retningslinjerne.

Erhverv - 22. februar 2021 kl. 14:53
Af Ritzau

HK Handel, fagforeningen for butiks-, kontor- og lageransatte, kommer mandag med råd til, hvordan frontpersonalet i butikker bedst takler kunder, der ikke overholder krav og opfordringer om mundbind, afstand og håndsprit.

Fagforeningen har opstillet følgende råd til butikspersonalet:

- Vær tydelig i kommunikationen om, hvilke regler der gælder for skiltning i butikken, antal kunder og adgang til håndsprit.

- Hav en fælles viden om, hvordan I håndterer myndighedernes retningslinjer: hvilke krav der stilles til både kunderne og butikken, og hvem der er undtaget for kravene.

- Aftal, hvad I gør, hvis man har svært ved situationen og ved at håndtere en konflikt - det kan i nogle tilfælde fungere bedst, hvis man tilkalder en kollega til at hjælpe, før konflikten opstår.

- Del jeres oplevelser: konflikthåndtering skal sættes på dagsordenen. Tal åbent om jeres oplevelser med konflikter, og om hvordan I takler dem eller kan takle dem bedre.

- Anerkend, at konflikter ikke altid kan løses. Tal om, hvordan I kan støtte hinanden i selve konflikten og bagefter.

- Kontakt politiet, hvis kunden ikke forlader butikken.

Kilder: HK Handel.

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland




Nu må butikkerne igen åbne dørene op for kunder. Skal du derfor ud og bytte julegaver?