31. marts 2020
Arbejdernes Landsbank, der er hovedsponsor for Brøndby IF, er årets duks blandt landets 20 største banker, viser en måling fra analyseinstituttet Voxmeter. (Arkivfoto)
Arbejdernes Landsbank, der er hovedsponsor for Brøndby IF, er årets duks blandt landets 20 største banker, viser en måling fra analyseinstituttet Voxmeter. (Arkivfoto)
Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: FAKTA: Sådan bedømmer bankkunder de 20 største banker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

FAKTA: Sådan bedømmer bankkunder de 20 største banker

Voxmeter måler hvert år tilfredsheden med de 20 største banker. Se oversigt her.

Erhverv - 13. januar 2020 kl. 05:01
Af Ritzau
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Analyseinstituttet Voxmeter måler året rundt tilfredsheden med de største banker.

Hen over hele 2019 er knap 1000 bankkunder hver uge i Danmark blevet spurgt, hvor tilfredse de er med deres primære bank på en lang række punkter inden for service, produkter, image og kommunikation.

arrow Læs også: Danske Bank tilbyder 2000 ansatte frivillig fratræden

Svarene er sammenfattet i en slags pointscore, som højest kan være på 11.000 point.

Her er listen med de 20 største bankers placering. Tallet i parentes er placeringen i sidste års måling:

1. Arbejdernes Landsbank 7641 point (1)

2. Ringkjøbing Landbobank 7496 point (2)

3. Sparekassen Kronjylland 7370 point (6)

4. Jutlander Bank 7324 point (7)

5. Sparekassen Thy 7313 point (3)

6. Handelsbanken 7187 point (9)

7. Sparekassen Vendsyssel 7131 point (8)

8. Jyske Bank 7118 (5)

9. Nordjyske Bank 7095 (4)

10. Nykredit Bank 6783 point (13)

11. Spar Nord Bank 6631 point (11)

12. Lån & Spar Bank 6424 point (10)

13. Sparekassen Sjælland-Fyn 6312 point (12)

14. Vestjysk Bank 6287 point (14)

15. Den Jyske Sparekasse 6259 point (15)

16. Andelskassen 6108 point (16)

17. BankNordik 5848 point (18)

18. Sydbank 5544 point (17)

19. Nordea 5016 point (19)

20. Danske Bank 4735 point (20)

Undersøgelsen er baseret på i alt 51.637 interview med enkeltpersoner om deres primære bankforbindelse.

Pointscoren - den såkaldte CEM (Costumer Experience Management) Score - er udviklet af Voxmeter.

CEM Scoren udregnes dynamisk, så de områder, som kunden synes er vigtigst, vægtes højere i tilknytning til kundens vurdering.

Kilde: Voxmeter.

arrow Danske Bank hænger fast i dyndet - kunderne giver bundkarakter
13. januar 2020 kl. 05:00 Opdateret: kl. 05:02
arrow Møgsager holder Danske Bank fast i dyndet
13. januar 2020 kl. 05:00 Opdateret: kl. 13:00

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten