17. oktober 2018
Lars Mortensen, Støvlet Katrines Hus, er meget begejstret for det oplevelsesøkonomiske netværk i Sorø. Foto: Mie Neel
gallery icon

Se billedserie

Lars Mortensen, Støvlet Katrines Hus, er meget begejstret for det oplevelsesøkonomiske netværk i Sorø. Foto: Mie Neel
Foto: Mie Neel
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Erhvervsnetværk gavner turismen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Erhvervsnetværk gavner turismen
Erhverv - 17. maj 2018 kl. 05:40
Af Ulla Grundtvig Brask
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Sorø er allerede på landkortet for mange gæster fra ind- og udland, men byen med blandt andet akademiet og Klosterkirken vil gerne have endnu flere besøgende.

Men hvordan får byens butikker, restauranter, museer og hoteller så fat i flere gæster?

Hvis man spørger Lars Mortensen, der er restauratør på Støvlet Katrines Hus ved Sorø Sø, så er svaret: »Bring interessenter sammen, lav et netværk, tal med hinanden«.

Lars Mortensen er også formand for et oplevelsesøkonomisk netværk, som er en underafdeling af Sorø Erhvervsudviklingsråd.

Netværket har eksisteret i to år og har formået at bringe lokale erhvervsdrivende inden for oplevelsesområdet sammen, så Sorø i endnu højere grad opnår synlighed.

- Det handler om, at vi har kendskab til hinandens tiltag og aktiviteter og samarbejder om at gøre det endnu bedre, forklarer Lars Mortensen.

Et konkret eksempel er i juni 2018, hvor Sorø Kunstmuseum har 75 år jubilæum.

- Vi andre kan bakke op og koble os på arrangementet, så det bliver mere tydeligt, at der sker noget i Sorø, siger Lars Mortensen.

Læs hele artiklen gratis i ErhvervsAvisen Sjælland hvor der er tema om oplevelsesøkonomi

  • ErhvervsAvisen Sjælland

    ErhvervsAvisen Sjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten