16. maj 2021
Anders Holch Povlsen, der ejer Nemlig.com, ser med stor alvor på den kritik, der har været af selskabet den seneste tid. (Arkivfoto)
Anders Holch Povlsen, der ejer Nemlig.com, ser med stor alvor på den kritik, der har været af selskabet den seneste tid. (Arkivfoto)
Foto: Jens Nørgaard Larsen/Ritzau Scanpix
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ejer forsvarer Nemlig.com - men ser med stor alvor på kritik

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ejer forsvarer Nemlig.com - men ser med stor alvor på kritik

Anders Holch Povlsen kan ikke genkende den kritik, der har været af Nemlig.com, som han ejer 70 procent af.

Erhverv - 13. april 2021 kl. 16:30
Af Ritzau

Anders Holch Povlsen, der ejer Nemlig.com, ser med stor alvor på den kritik, der har været af online-supermarkedet den seneste tid.

Blandt andet har Politiken kunnet afsløre, at Nemlig.com's lagermedarbejdere har mellem 9 og 14 sekunder til at hente og pakke hver vare, og at selskabet overvåger og fyrer de ansatte, der ikke arbejder hurtigt nok.

Efter afsløringerne har der været møde mellem Nemlig.com og fagforeningen 3F for at tale om de kritiserede arbejdsforhold.

I et skriftligt svar til Politiken erklærer Anders Holch Povlsen sig tilfreds med, at parterne har indledt forhandlinger for at få løst konflikten.

- Jeg følger naturligvis udviklingen i Nemlig.com og ser på kritikken med stor alvor, skriver han i svaret til Politiken.

Milliardæren Anders Holch Povlsen, der ejer omkring 70 procent af Nemlig.com, ønsker ikke at nogle - og særligt ikke kunderne - tror, at der sker noget forkert i selskabet.

Ifølge ham er alle "medarbejdernes trivsel og motivation helt afgørende", og han mener, at "virksomhedens ånd og værdigrundlag er bevis herfor".

- Jeg kender virksomheden som en ordentlig og redelig virksomhed, som tager sit ansvar alvorligt, inklusiv det samarbejde Nemlig.com har haft med fagbevægelsen igennem de sidste 15 år, skriver Anders Holch Povlsen.

Efter et møde mandag planlægger Nemlig.com og 3F at mødes igen onsdag for at snakke videre om arbejdsforholdene, skriver Politiken.

Ifølge avisen vil parterne onsdag snakke om forholdene for de chauffører, der bringer kundernes varer ud for Nemlig.com.

Nemlig.com har efter Politikens afsløringer afvist påstande om, at selskabets lagermedarbejdere skulle være så presset tidsmæssigt, at de ikke har tid til at holde pause og gå på toilettet, når de er på arbejde.

På grund af sin forretning omkring online-bestilling og levering lige til døren har Nemlig.com været et af de selskaber, der har oplevet stor vækst under corona.

Væksten har blandt andet betydet, at selskabet har ansat mange nye medarbejdere.

arrow Læs også: Minister ønsker mere fokus på chauffører efter Nemlig.com-sag
arrow Fagforening vil have styr på Nemlig.coms underleverandører
12. april 2021 kl. 22:05 Opdateret: kl. 22:06
arrow 3F afviser beskyldning om smædekampagne: Det rene vrøvl
11. april 2021 kl. 16:50 Opdateret: kl. 16:52
arrow Nemlig.com afviser beretninger om dårlige arbejdsforhold
10. april 2021 kl. 19:17 Opdateret: kl. 19:18

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland




Selvom Danmark har skrottet vaccinerne fra AstraZeneca og Johnson & Johnson, arbejdes der på en model, så man frivilligt kan vælge dem. Kunne du finde på det?