24. maj 2019
Jane Borre tilbyder altid sine kunder et første gratis kaffemøde for at skabe en fælles forståelse for opgavens art og omfang. Foto: Solveig Hansen
gallery icon

Se billedserie

Jane Borre tilbyder altid sine kunder et første gratis kaffemøde for at skabe en fælles forståelse for opgavens art og omfang. Foto: Solveig Hansen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Den menneskelige revisor gør en forskel på bundlinjen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den menneskelige revisor gør en forskel på bundlinjen
Erhverv - 17. april 2019 kl. 06:26
Af Solveig Hansen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Når det kommer til regnskab, tøver de fleste virksomheder ikke med at ty til en revisor. Mere kniber det, når det kommer til ledelse af medarbejdere, der trods at de ofte er virksomhedens største investering, tit ikke bliver prioriteret derefter.

- Jeg forstår ikke, at man ikke bruger flere ressourcer på at få mest muligt ud af virksomheden dyreste investering, siger Jane Borre, der er sin egen leder i virksomheden Jane Borre HR & Ledelsesrådgivning. Selv kalder hun sig den menneskelige revisor.

- Hver gang man ansætter en medarbejder, er det en investering på linje med andre investeringer i en virksomhed, som gerne skal blive ved med at stige i værdi. Samtidig er det langt billigere at udvikle sine medarbejdere end at afvikle dem, siger Jane Borre, der har været selvstændig i seks år. Seks år, hvor hun har arbejdet med både rådgivning, udvikling, coaching og rekruttering i sin enmandsvirksomhed med base i Skælskør.

Blandt hendes kunder er både de mindre håndværksvirksomheder, og de store mastodonter med hundredvis af ansatte.

Ledelse bliver ofte først en erkendelse, når man ansætter sin første medarbejder, siger Jane Borre, der ofte oplever, at ledelse bliver underkendt som et nødvendigt håndværk, der er lige så vigtigt at mestre som alle andre aspekter i en virksomhed.

Selv har hun mere end 30 års erfaring med ledelse, HR og rekruttering. Hun begyndte ellers et helt andet sted - i tøjbranchen - der hurtigt viste sig ikke at være den rigtige vej at gå. Et efterfølgende job som chefstewardesse banede imidlertid vej for den ene lederstilling efter den anden, hvor medarbejderansvaret samtidig blev større og større - indtil hun til sidst stod med ansvaret for over 500 medarbejdere.

- God ledelse handler mest af alt om klare udmeldinger og om forventningsafstemning. Ledelsen vil altid være et skridt foran medarbejderne, når det kommer til viden, overblik og planlægning, og derfor er det ledelsen pligt at melde klart ud, hvad der skal ske, hvordan og hvornår, siger Jane Borre.

Læs mere i ErhvervsAvisen Sjælland

  • ErhvervSjælland

    ErhvervSjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten