25. marts 2019
Shoppingcentret City2 har i nogle år kæmpet med flere tomme butikker, men med igangsættelsen af et stort byudvklingsprojekt klods op af centret er der igen kommet gang i udlejningen. Blandt andet er Ønskebørn, Bahne og Intersport kommet til på grund af de gode fremtidsudsigter for centret, fortæller centerchef Thomas Lüscher. Foto: Jørgen C. Jørgensen
gallery icon

Se billedserie

Shoppingcentret City2 har i nogle år kæmpet med flere tomme butikker, men med igangsættelsen af et stort byudvklingsprojekt klods op af centret er der igen kommet gang i udlejningen. Blandt andet er Ønskebørn, Bahne og Intersport kommet til på grund af de gode fremtidsudsigter for centret, fortæller centerchef Thomas Lüscher. Foto: Jørgen C. Jørgensen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: City2 vil knække kurven

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

City2 vil knække kurven
Erhverv - 14. marts 2019 kl. 06:19
Af Stina Felby Egerup
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

I nærområdet er der i dag delte meninger om City2. Nogen elsker deres lokale center og synes, der er masser af gode butikker, mens andre synes, at det er et tomt og kedeligt center.

Og der er da også flere ledige butikslokaler blandt centrets lejemål.

- Der er tomme butikker, men det ser man også andre steder. For detailhandlen er udfordret i dag. Så kan man give nethandlen skylden, men det er også bare et faktum, at handel er foranderligt. Der var for eksempel nok ikke mange, der havde set lukningen af BR eller Fona komme, så der er kræfter på spil, der er større end City2, siger centermanager Thomas Lüscher og konstaterer, at dommeren ligger i kundernes indkøbskurv.

- Vi forsøger at ramme det, forbrugerne efterspørger, men det kræver også, at de så bruger butikkerne. Bottom line er, at hvis kunderne ikke bruger penge i en butik, så dør den, siger han.

Det så man blandt andet med Staderne, som er City2's madmarked, som åbnede med flere delikatesser samt slagter, bager og fiskehandler. Men kunderne udeblev, og én efter én lukkede de fleste igen.

Men det er ikke ensbetydende med, at City2 har kastet håndklædet i ringen. Langt fra endda.

- Vi sidder ikke bare på vores hænder og venter på, at det hele synker. Vi kæmper sindssygt hårdt og har masser af planer for at få det her op at flyve, fortæller Litten Bloch.

En af strategierne er at satse på den gode kundeoplevelse, hvor noget så simpelt som smilende medarbejdere og god kundeservice er i centrum.

- Glade medarbejdere giver glade kunder, og glade kunder bruger flere penge, konstaterer Litten Bloch.

En anden strategi er at satse på flere events i centret, som kan tiltrække forældre og bedsteforældre - altså de betalende kunder. Der er derfor jævnligt eksempelvis idrætsevents i City2 og forskellige ferieparker, ligesom centret booker nogle af de kendte figurer fra børnenes univers til at optræde i weekender og ferier.

Og City2 har i den grad fået en hjælpende hånd til at sikre en lys fremtid i form af et kæmpe byudviklingsprojekt, Høje Taastrup C, som skal binde Høje Taastrup Station og City2 bedre sammen med en helt ny bydel med plads til 3000 nye borgere og en lang række nye virksomheder. Parterne bag projektet er de tre grundejere i området; Høje-Taastrup Kommune, Danske Shoppingcentre og EjendomsSelskabet Norden.

Læs mere i ErhvervsAvisen Sjælland

  • ErhvervsAvisen Sjælland

    ErhvervsAvisen Sjælland

  • Erhverv Nordsjælland

    Erhverv Nordsjælland

  • Erhverv Vestegnen & Sydkysten

    Erhverv Vestegnen & Sydkysten