18. november 2017
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Adidas fortsætter sit stærke indtog i Kina og USA

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Adidas fortsætter sit stærke indtog i Kina og USA

Adidas har hævet salget i Kina og Nordamerika markant hen over det seneste år med Kasper Rørsted i spidsen.

Erhverv - 09. november 2017 kl. 10:10
Af Ritzau
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Danske Kasper Rørsted fortsætter som administrerende direktør med at trække omsætningen og overskuddet hos den tyske sportsgigant Adidas i opadgående retning.

Selskabet har torsdag offentliggjort regnskabet for tredje kvartal, og det viser en omsætningsvækst på ni procent, mens nettoresultatet steg med hele 36 procent i forhold til samme periode sidste år.

Det er blandt andet fremgang på vigtige markeder som Kina og USA, der er med til at sikre de pæne tal.

I Kina lyder fremgangen på 28 procent, mens amerikanerne købte 23 procent mere.

Det er blandt andet løbe- og fritidstøj samt retro-sko, der sælger rigtigt godt.

Til gengæld falder salget af fodbold- og basketballtøj, ligesom Reebok-brandet - som Adidas købte i 2005 - fortsat har det svært, mens man omstrukturerer forretningen.

Og så er der store udfordringer i Rusland, hvor faldende forbrugertillid sætter sig i salgstallene, der er det faldet med 17 procent.

Fremgange hos Adidas står i kontrast til ærkerivalen Nike, der i september rapporterede sin sløjeste salgsvækst i syv år.