6. april 2020
Foto: Allan Nørregaard
Foto: Allan Nørregaard
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Færre klager til borgerrådgiver

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Færre klager til borgerrådgiver
Egedal - 08. maj 2019 kl. 08:02
Af Annemette Ross Jensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Egedal Kommunes borgerrådgiver fik færre klager i 2018 end året før.

- Det er faktisk næsten halveret fra 83 i ´17 til 42 i ´18, konstaterede borgmester Karsten Søndergaard (V), da byrådet tog borgerrådgiverens beretning til efterretning i sidste uge. Han noterede samtidig med tilfredshed, at borgerrådgiveren kun har givet kritidki to af 42 sager.

- Det er selvfølgelig to for meget, men et niveau, vi synes er acceptabelt, sagde han.

Niels Lindhardt Johansen (K) bemærkede, at faldet blandt andet skyldes, at borgerrådgiveren screener henvendelser for at finde ud af, om de kan klares med en opringning til borgeren fra fagcenteret, så han syntes ikke, antallet af henvendelser fremgik klart. Han ville også gerne vide, om henvendelserne kommer fra flere personer eller nogle ganske få.

Karsten Søndergaard tror ikke, det er de samme, der klager.

- Man kan se, at i beretningen, at samtlige centre er nævnt, og jobcenteret topper, sagde han.