27. marts 2019
Eleverne spillede stykket om røverne Kasper, Jesper og Jonathan. Foto: Bettina Pedersen
gallery icon

Se billedserie

Eleverne spillede stykket om røverne Kasper, Jesper og Jonathan. Foto: Bettina Pedersen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: 1. klasses succes med Kardemommeby

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

1. klasses succes med Kardemommeby
Egedal - 06. december 2017 kl. 12:17
Af Annemette Ross Jensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Tirsdag aften holdt 1. klasserne på Maglehøjskolen Kardemommefest. Lærer Bettina Pedersen fortæller i en pressemeddelelse, at den begyndte med »et brag af en forestilling,« hvor eleverne fremførte den klassiske fortælling om Kasper og Jesper og Jonathan, som drager på røvertogt i Kardemommebys butikker.

»De optrædende elever holdt hovedet koldt og nerverne i ro, da de med tydelige og klare barnestemmer sang og optrådte.«, skriver hun.

Da rampelyset fadede ud ,og tæppet gik ned, åbnede byens butikker og sporvognen trillede ud fra remisen. Alle butikkerne og sporvognen blev bestyret af eleverne fra 1. klasse. De handlede var forældre og søskende, der alle havde tømt familiernes sparegrise og dermed havde lommerne fulde af småpenge, så de kunne købe hjemmebagte kardemommekringler, boller og småkager hos byens bager, pølser hos slagteren, drikkevarer og frugt hos købmanden og sidst men ikke mindst billet til en tur rundt i Kardemommeby med sporvognen.

»Det var en fantastisk og lærerig aften for 1. klasserne på Maglehøjskolen, hvor samarbejde, skuespil og købmandshandel gik op i en højere enhed efter cirka to ugers intensivt arbejde.«, slutter Bettina Pedersen.

FREDERIKSBORG AMTS AVIS
NYHEDSBREV TILMELDING

SE EKSEMPEL

Læs mere om vores privatlivspolitik på https://sn.dk/cookies.

Du kan altid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke på "Afmeld nyhedsbrev" i de modtagne nyhedsbreve.
Nyhedsbrevet udkommer hver dag kl. 7.00 undtagen søndage.

grafik køb billede