16. juni 2021
?Ved at flytte herover til storcentet fik vi mulighed for at bygge en butik op omkring bæredyghedskoncepetet og samtidig ændre på kunderejsen. Men gudskelov, at vi havde mulighed for at blive i lokalområdet,? siger manager Patrick Broby. Foto: Pernille Borenhoff
?Ved at flytte herover til storcentet fik vi mulighed for at bygge en butik op omkring bæredyghedskoncepetet og samtidig ændre på kunderejsen. Men gudskelov, at vi havde mulighed for at blive i lokalområdet,? siger manager Patrick Broby. Foto: Pernille Borenhoff
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Nespresso er flyttet til storcentret

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Nespresso er flyttet til storcentret

Dansk design, bæredygtighed og et stort udvalg af kaffe er konceptet bag den nye butik

Det Grønne Område - 14. maj 2021 kl. 11:45
Af Pernille Borenhoff

flytning Nespresso er flyttet fra Magasin til Lyngby Storcenter, og onsdag i sidste uge slog de dørene op for en fuldkommen nyrenoveret butik.

Manager er Patrick Broby, der i tre år bestred en lignende stilling i Magasin. Og han fortæller om flytningen.

"Nespresso har ændret sig, og vi vil gerne fortælle historien om bæredygtighed. Hver butik har sit local touch, og i Lyngby Storcenter er alt vores inventar lavet af bæredygtige materialer. Møblerne er dansk design, og bordpladen er lavet af kaffegrums," siger han og viser stolt rundt i butiken, hvor folk stod i kø allerede fra morgenstunden af for at besigtige den nyåbnede butik indefra.

Butikken er inddelt i, hvad han kalder 'universer', hvor kunden kan slå sig ned og høre om kaffe og kaffeproduktion, om kaffemaskiner og mælkevarmere og så til slut ende ved baren, hvor man kan smage på kaffen.

"Og man kan sagten komme ind og smage på vores kaffe, også selvom man ikke har tænkt sig at købe noget," siger Patrick.

Nespresso og deres ansatte har været kendt for deres stramme koncept og udsøgte service. Også selvom man man blot skulle have et enkelt rør.

Servicen er den samme, forsikrer Patrick. Men sælgerne bærer ikke længere uniformer i form af jakkesæt.

"Vi vil gerne signalere noget mere low key og mere ligne barristaer," siger han.

Hver kaffe har sin egen farve. Og dem er er der mange af, som man kan se på butikkens væg, hvor de karakteristisk farvede rør er ophængt. Signaturvæggen, som de kalder det.

"Vi har omkring 50 varianter. For at vores sælgere kan finde rundt i de mange varianter, kommer de på et træningsprogram, hvor de lærer at smage på kaffe og lære om kaffeproduktion," siger han.

Kaffe er ifølge Patrick danskernes næstmest foretrukne drik. Og selv er han også en ivrig kaffedrikker.

"Jeg er især meget glad for kaffe fra Costa Rica. Den har en kraftig og intens kaffeoplevelse og er rigtig god med mælk i," siger Patrick, der endnu ikke har været på besøg på en kaffefarm.

"Men det mit helt store ønske at komme det," siger han.

Er du tryg ved ikke at skulle gå med mundbind mere?