Arbejdet med at lave en tunnel ved Lyngby Station fortsætter.
Frem til midten af marts fortsætter den næste fase, fase 2, af arbejdet med at lave en tunnel til letbanen ved Lyngby Station.
Fra letbaneselskabets side fortæller man, at man så vidt muligt lægger det arbejde, der støjer, i dagtimerne. Og det vil støje, det arbejde, som vil finde sted.
Dele af arbejdet vil foregå inden for almindelig arbejdstid, som er hverdage kl. 7 til 18 samt lørdage kl. 7-14. Periodevis vil der dog også blive arbejdet om aftenen, natten og i weekenderne blandt andet af hensyn til trafikafviklingen, fortæller man hos Hovedstadens Letbane.
Det støjende arbejde vil blandt andet være opskæring af spor, etablering af spuns og lignende. Mindre støjende vil betonstøbning være, mens omlægning af kabler ikke vil støje.
Letbaneselskabret fortæller, at det mindre støjende arbejde vil finde sted i forlænget arbejdstid indtil kl. 22, hvor der støbes beton og bindes armering.
Det ikke støjende arbejde vil finde sted mellem kl. 6 og 7 samt kl. 22 og 00, hvor arbejdet består i stilladsarbejde og klargøring til støbearbejde samt skærearbejde med håndværktøj.
Det er primært i perioden 6. til 16. marts, at det støjende sporarbejde vil finde sted.
Støjende sporarbejde og ikke støjende kabelflytning sker på hverdage, i weekender og som natarbejde. Støjende arbejde om natten forventes at foregå fra 12. til 14. marts 2020, oplyser letbaneselskabet.
Kommentarer
Vi ønsker en åben og livlig debat på sn.dk, og opfordrer alle til at kommentere, udveksle viden og stille spørgsmål. Debatten skal foregå i en ordentlig og respektfuld tone. Redaktionen fjerner indlæg, der ikke lever op til SN.dks retningslinjer og gældende lovgivning. Se retningslinjerne her