17. september 2021
-Det kan selvfølgelig ende med, at den bare kører som en almindelig bus uden BRT-anlæg det sidste stykke til Lyngby, siger Gladsaxes borgmester, Trine Græse (S). Pressefoto
-Det kan selvfølgelig ende med, at den bare kører som en almindelig bus uden BRT-anlæg det sidste stykke til Lyngby, siger Gladsaxes borgmester, Trine Græse (S). Pressefoto
Foto: Flemming Schiller
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Det siger Gladsaxes borgmester om Lyngbys nej til bus på Ring 4

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Det siger Gladsaxes borgmester om Lyngbys nej til bus på Ring 4

Bliver det realistisk at få BRT-buslinjen på Ring 4 til at gå helt til Lyngby Station, selv om Lyngby-Taarbæk ikke vil være med? Det svarer Trine Græse på.

Det Grønne Område - 22. april 2021 kl. 15:00
Af Lars Schmidt

Intet er aftalt endnu, men som Gladsaxes borgmester og formanden for letbanens Borgmesterforum, Trine Græse (S), ser det, er der ikke noget til hinder for, at en kommende BRT-bus på Ring 4 kører til Lyngby Station - også selv om Lyngby ikke er med til at finansiere bussen.

arrow Læs også: Derfor trumfede Konservative nej til en ny busløsning igennem

Staten er med til at finansiere BRT-bussen, og der er sat penge af til, at den kan køre hele vejen til Lyngby.

"Vi synes overordnet, at det er en rigtig god idé med en BRT-rute, som kan være med til at binde hovedstaden sammen på tværs. Og det er rigtigt, at Lyngby har valgt ikke at være med i forundersøgelsen," siger Trine Græse til Det Grønne Område:

"Men det er jo ikke det samme som, at bussen stopper i Bagsværd. Det kan selvfølgelig ende med, at den bare kører som en almindelig bus uden BRT-anlæg det sidste stykke til Lyngby. Regeringen har sat penge af til hele ruten, men hvad angår kommunernes finansiering, er vi slet ikke nået så langt endnu. Så, om det ender med BRT hele vejen til Lyngby, det må tiden vise."

Synes du, at kommunen er der for dig?