16. oktober 2021
Tastatur
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Debat: Nytænkning i Borgerservice?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat: Nytænkning i Borgerservice?

Af Mona Madsen (Lokallisten)
Medlem af Kommunalbestyrelsen

Debat Rudersdal - 24. september 2021 kl. 09:03

"Også på Rudersdal Rådhus bliver der tænkt nyt - engang imellem", fortæller Jacob Netteberg (R) begejstret til lokalavisen. Han er næstformand i kommunens Erhvervsudvalg, hvor man i august blev orienteret om en ny organisering af Borgerservice.

Den nye organisering indebærer blandt andet, at man i et fælles kontaktcenter vil kunne give øjeblikkeligt svar på 30-60 procent af de telefoniske henvendelser. Det er da glimrende, men også en løsning som mange andre kommuner har haft i adskillige år.

Nogle af de områder, som tager flest ressourcer tidsmæssigt i Borgerservice, handler om pas og kørekort - borgerservice, som kræver personligt fremmøde og personlig betjening.

Og hvad har man så tænkt sig med det i den nye organisering?

Tjah... her er der ikke så meget fart på nytænkningen.

Lokallisten har for adskillige år siden foreslået, at disse serviceområder lægges ud på bibliotekerne - både for at aflaste Borgerservice, så der bliver tid til mere komplekse henvendelser, og for at give borgerne en langt bedre oplevelse med hensyn til nærhed og åbningstider. Det er hidtil blevet blankt afvist, men i præsentationen af den nye organisering er der sandelig blødt så meget op på modstanden, at det "på sigt kan overvejes...".

Forslaget er endnu en gang med i Lokallistens budgetforslag, men sjovt nok ikke i det fælles forslag, som Venstre, Socialdemokraterne og Radikale har udsendt.

Rejser du til udlandet i år?