20. marts 2019
Søren Revsbæk. Foto: Anna C. Møhl
Søren Revsbæk. Foto: Anna C. Møhl
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Debat: Privatisering af veje

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat: Privatisering af veje
Debat Næstved - 16. januar 2019 kl. 16:10
Af Søren Revsbæk, byrådsmedlem (V), Havrevænget 2, Næstved
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Tak til Helle Jessen, for hendes replik om privatisering af veje. Udover at privatiseringen betyder en ekstra udgift for grundejerne (var der nogen som sagde indirekte skatteforhøjelse?), så gemmer Djævelen sig jo i detaljen.

arrow Læs også: Debat: Privatisering af veje

For når Helle taler om, at vejen overdrages vedligehold? Er det så bare med et nyt lag asfalt ovenpå det gamle, som kommunen gør mange steder? Det kan man f.eks. se de mange steder, hvor asfalt og kantsten efterhånden er i samme niveau.

Eller er det med den grundige omgang: Opretning af vejkassen, efter mange års tryk. Opretning af kantsten, så de står lige og har niveauforskel med vejen. Genopretning af fortorvet og så afsluttet med et grundigt lag asfalt på vejen.

Der er et betydelig forskel - også i prisen, så alene derfor tror jeg ikke Helles budget holder.

Helle Jessen finder i sit læserbrev anledning til at påpege at jeg - bosiddende langs Havrevænget - i årevis har fået glæde af offentlig snerydning. Tja, det er formelt rigtigt, men de fleste år er det nu faktisk Vorherre, som med forårets lune vinde, rydder vejen først. Ikke den kommunale sneplov.

Omvendt bruger vi grundejere megen tid på at rydde og salte de offentlige fortorve - derunder såmænd også kommunens offentlige busstoppesteder. Så hvem der lige skylder nogen noget der, kan vist være til debat.

arrow Nye bump sikrer cykelvej til stationen
18. januar 2019 kl. 09:06 Opdateret: kl. 16:07
arrow Debat: Offentlig vej kontra privat fællesvej
14. januar 2019 kl. 15:49 Opdateret: kl. 10:53