11. december 2019
Gevinsterne bliver meget små for dem, der bruger toget allermest, skriver John Axelsen i sit læserbrev.
Gevinsterne bliver meget små for dem, der bruger toget allermest, skriver John Axelsen i sit læserbrev.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Debat: Investeringer i tog

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat: Investeringer i tog
Debat Næstved - 05. maj 2019 kl. 14:44
Af John Axelsen (LA), Folketingskandidat og togpendler, Kalbyrisvej 160, Næstved
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Der investeres omkring 20 milliarder kroner i opgradering af jernbanen på strækningen mellem Rødby og København, og pendlerne blev lovet betydelig reduktion i rejsetiden, dengang de store projekter blev besluttet.

arrow Læs også: Ny højhastighedsbane forlænger rejsetiden

Nu fem år senere står det efterhånden klart, at gevinsterne bliver meget små for dem, der bruger toget allermest: pendlerne. Hvor er de smilende politikere fra blandt andet A, Ø og DF, der vedtog togfonden? En fond, der var dårligt finansieret, og nu kun leverer middelmådighed for de mange, mange penge investeret.

Udfordringerne er allerede store, og forsætter næste år. Konsekvensen ser vi nu med fraflytning og frustrerede pendlere, der spilder timer hver uge på længere transport i stedet for at bruge den sammen med familien.

Det er helt urimeligt for Danmarks meste pendlede region, at de store projekter ikke resulterer i en forkortet rejsetid. I slutningen af 2024 udløbet kontrakten med DSB. Strækningen bør udbydes med krav for højere kvalitet og rettighed til den eller de operatører, der vinder.