Lad ikke et elendigt bookingsystem blive til en barriere.
Frustrerede og vrede ældre har henvendt sig til Ældrerådet får at fortælle om deres oplevelser i forbindelse med booking af tider til vaccinationen og i nogle tilfælde til transport. Og det er grelle oplevelser, som kræver handling fra de ansvarlige instanser.
Der er, som borgmester Martin Damm udtaler på forsiden af Nordvestnyt fredag den 19. februar, i den grad plads til forbedringer.
Ingen kan være tjent med at skulle stå i kø som nr. 132, hvilket nemt kan betyde mere end to timers ventetid i forbindelse med booking af tid til vaccination.
Ej heller problemer med bestilling af transport, hvor henvendelser til kommunen om hjælp til bestilling ikke i alle tilfælde, er sket på den mest hensigtsmæssige måde.
Uagtet hvem der er ansvarlig, om det er regionen eller kommunen, må man som borger kunne forvente, at de tekniske problemer med tidsbestilling til vaccination forbedres, og at frontpersonalet er i stand til at vejlede i forbindelse med bestilling af transport.
På vegne af Ældrerådet vil jeg på det kraftigste opfordre alle ansvarlige til hurtigst muligt at gøre alt, hvad der er muligt for, at oplevelsen af det positive ved at blive vaccineret ikke overskygges af de problemer mange oplever, inden de når frem til at sidde med nålen i armen.
Ellers risikerer vi, at nogen opgiver at blive vaccineret.
Kommentarer
Vi ønsker en åben og livlig debat på sn.dk, og opfordrer alle til at kommentere, udveksle viden og stille spørgsmål. Debatten skal foregå i en ordentlig og respektfuld tone. Redaktionen fjerner indlæg, der ikke lever op til SN.dks retningslinjer og gældende lovgivning. Se retningslinjerne her