24. november 2020
Allerede i dag mangler der parkeringspladser omkring Kokkedals Station, og hvis Hørsholm Kommune fortsætter sine planer med udbygning af stationsområdet, så vil vi i Ådalsparkens bestyrelse se os nødsaget til at indføre parkeringskontrol, skriver Orla Wadt i dette indlæg. Arkivfoto
Allerede i dag mangler der parkeringspladser omkring Kokkedals Station, og hvis Hørsholm Kommune fortsætter sine planer med udbygning af stationsområdet, så vil vi i Ådalsparkens bestyrelse se os nødsaget til at indføre parkeringskontrol, skriver Orla Wadt i dette indlæg. Arkivfoto
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: DEBAT: Vi er nødsaget til at indføre parkeringskontrol i Ådalsparken

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

DEBAT: Vi er nødsaget til at indføre parkeringskontrol i Ådalsparken

Af Orla Wadt Ådalsparkvej 19, 4 th, Hørsholm:

Opdateret 16. november 2020 kl. 14:23
Debat Hørsholm - 16. november 2020 kl. 14:19

I fortsættelse af Louise Zabel og Ib Tune Olsens debatindlæg, som så fint satte tal på en af udfordringerne ved det nye byggeri på Kokkedal station, nemlig manglen på P-pladser, så skal det oplyses, at vi i Ådalsparken igennem længere tid har haft udfordringer med parkering af udefrakommende bilister, som så går til stationen.

arrow Læs også: Ændret plan for Kokkedal stationsområde er klar til udbud

Dette er allerede i dag til gene for vores beboere, som mangler parkeringspladser. Hvis Hørsholm Kommune fortsætter sine planer med udbygning af stationsområdet, så behov for P-pladser bliver større og antallet bliver mindre, så vil vi i Ådalsparkens bestyrelse se os nødsaget til at indføre parkeringskontrol på vores P-pladser.

P-pladserne er beregnet til vores beboere og deres gæster, samt parkering i forbindelse med indkøb besøg hos læge og institutioner i Ådalsparken.

Planerne er imod Hørsholms egen strategi om "Infrastruktur der fungerer". Jeg tror, vi alle må konstaterer, at den offentlige trafik internt i kommunen kun er for dem, der ikke har andre muligheder, eller bor tæt på de to tog-stationer. Det er tydeligt, at det er svært at få en P-plads ved stationen og busbetjeningen er heller ikke noget at skrive om.

Den oprindelige trafikplan talte om forlængelse af Ådalsvej ud til motorvejen, hvilket ville have skabt gode muligheder for regionalbusserne, som i dag skal gennem hele byen med sine bump og i perioder trafikproblemer.

Vi ser gerne, at kommunen sikrer, at det trafikknudepunkt, som Kokkedal Station er, udvikles således at det fungerer bedre. Der skal findes flere parkeringspladser og bedre muligheder for offentlig trafik inden for kommunens grænser. Gerne i sammenhæng med en forlængelse af Ådalsvej til motorvejen, således at trafikken ind gennem Hørsholm reduceres af både regionalbusser og privat bilister.

I Ådalsparken er vi også bekymret for den udbygning af detailhandlen, som byggeriet indeholder, da vi gerne vil bevare vort lille center. Vi forudser, at det bliver svært med en større Lidl liggende ved stationen, at det så også er imod et af de andre syv mål som Hørsholms nye strategi indeholder nemlig, at "bymidten skal styrkes", får os da til at undre, hvad strategien er udviklet for.

arrow DEBAT: Løbsk ønsketænkning for Kokkedal stationsområde
24. september 2020 kl. 09:29 Opdateret: kl. 09:32
arrow Lader sig ikke skræmme: Der er plads til flere private plejehjem
16. september 2020 kl. 10:50 Opdateret: kl. 10:45
Køber du de fleste julegaver i forbindelse med Black Friday?