25. januar 2021
Få uger efter Jan Klits forklaring gik det kommunalt ejede vandselskab Novafos så i gang med at grave fortovene op langs det meste af Gøgevang for at udskifte nedslidte vandledninger, oplyser Hørsholmborger Mikkel Nielsen. Foto: Privat
Få uger efter Jan Klits forklaring gik det kommunalt ejede vandselskab Novafos så i gang med at grave fortovene op langs det meste af Gøgevang for at udskifte nedslidte vandledninger, oplyser Hørsholmborger Mikkel Nielsen. Foto: Privat
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: DEBAT: Hvor er logikken i Hørsholm Kommune?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

DEBAT: Hvor er logikken i Hørsholm Kommune?

Af Mikkel Nielsen Slettevang 11, Hørsholm:

Debat Hørsholm - 23. november 2020 kl. 07:01
arrow Læs også: DEBAT: Svar har ikke hjulpet på tiltro administrationens logik eller kommunikationsevner

Der er mange eksempler på, at Hørsholm Kommune de seneste mange år er blevet administreret ganske hovedløst.

Vi savner logik i de beslutninger, som både flertallet i kommunalbestyrelsen og kommunens administration træffer, og vi savner at høre deres rationaler. Man forledes derfor til at tro, at der intet rationale findes.

Et simpelt eksempel belyser dette: Jan Klit anerkendte den 29. juli 2020, at Gøgevang er så slidt, at den trænger til et nyt slidlag. Han oplyste, at arbejdet er udskudt i forventning om etablering af regnvandsseparation i kloaksystemet. Dermed kan man undgå at grave vejen op, kort efter den nye asfalt er lagt.

Imidlertid har kommunen ikke direkte varslet en forestående kloakseparering, blot nævnt den i en rammeplan - så det har nok lange udsigter.

Få uger efter Jan Klits forklaring gik det kommunalt ejede vandselskab Novafos så i gang med at grave fortovene op langs det meste af Gøgevang for at udskifte nedslidte vandledninger. Her hørtes dog ingen melding om, at arbejdet burde koordineres med kloaksepareringen.

Det kan godt tænkes, at kloaksepareringen kan ordnes uden at fortovene atter skal graves op, men dette forhold må vi borgere igen blot gætte os til - der er ingen oplysning om dette fra kommunens eller Novafos' side.

Novafos etablerer heldigvis fine overgange over de dybe huller, som deres arbejde skaber i fortovene ved hver matrikel. Dermed sikres passagen for fodgængerne, som undgår at rykke ud på kørebanen for at komme uden om hullerne. Men denne ellers gode indsats er aldeles nyttesløs, da både beboere og områdets mange byggeprojekter effektivt blokerer resten af fortovene med skurvogne, alskens byggematerialer og parkerede biler.

Heldigvis driver Hørsholm Kommune en app, "Tip Hørsholm", som er designet til at gøre administrationen opmærksom på denne form for problemer. Desværre svarer kommunen, at "disse elementer ikke vurderes at være til gene for fodgængerne"...!

Dette svar underkender, at enhver parkering på fortovene i Hørsholm er forbudt.

Derfor: Hvorfor bruger kommunen - via Novafos - penge på at sikre fortovsadgange over talrige gravehuller, mens den samme kommune stiltiende tolererer massive overtrædelser af love og regler, som gør Novafos' indsats overflødig.

Hvorfor kaster vi vore skattekroner ud ad vinduet? Hvorfor mangler der både logik og kommunikationsevner i Hørsholm Kommune?

Får vi mon svaret inden kommunalvalget til november 2021?

arrow DEBAT: Det skal der ske i Folehavekvarteret
14. december 2020 kl. 15:31 Opdateret: kl. 09:37
Aftalepartier holder fast i, at biler skal kunne konfiskeres ved farlig kørsel - uanset om føreren ejer bilen. Er det en god idé?