22. november 2017
Billede
Foto: Allan Nørregaard
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Problemer i Slotsarkadernes p-hus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Problemer i Slotsarkadernes p-hus
Debat Hillerød - 06. oktober 2014 kl. 15:52
Af Mogens Nielsen, Skovduevej 6, Hillerød
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

I dag har jeg for første gang parkeret min bil på første etage i det sydlige parkeringshus i Slotsarkaderne i Hillerød, og det var ikke uden problemer.

De enkelte parkeringsafsnit er hverken forsynet med tal eller bogstaver, som de er i mange andre byer, hvorfor der kan opstå vanskeligheder med at finde sin bil. Ifald stolpene mellem afsnittene var nummererede, ville man vide, at man for eksempel havde parkeret i afsnittet mellem nummer 3 og 4.

Når man så endelig har fundet sin bil, bliver man i tvivl om, om parkeringsbilletten fortsat er gyldig, hvorfor man går til automaten ved indgangen for at foretage et tjek. Automaten siger, at billetten er gyldig.

Jeg går straks til bilen og kører til udkørslen. Her putter jeg billetten i automaten, som siger, at jeg skal betale fem kroner. Men hvordan betaler man fem kroner, når der ingen møntindkast er i automaten. Jeg er låst inde, en bom foran og en række bilister bagved. Jeg trykker på knappen til portvagten, som fortæller, at jeg skal betale med plastickort. Jeg meddelte, som sandt var, at jeg aldrig har ejet plastickort. Nu gik bommen op.

Jeg er klar over, at mange andre bilister har oplevet samme situationer, men undlader at fortælle det, for ikke at komme til at fremstå som underbegavede. En bekymring jeg heldigvis for længst er vokset fra.