3. august 2021
Der er travlt i borgerservice ifølge Allerød Kommune. Arkivfoto: Allan Nørregaard
Der er travlt i borgerservice ifølge Allerød Kommune. Arkivfoto: Allan Nørregaard
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Pres på borgerservice

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Pres på borgerservice
Allerød - 19. juni 2021 kl. 20:45

Der er højt tryk på ekspedition i borgerservice, skriver Allerøde Kommune i en pressemeddelelse.

"Skal du også have fornyet dit pas, kørekort eller bestilt NemID? For at imødekomme stigningen i den type henvendelser - både fra egne borgere og fra nabokommunerne - lægger Borgerservice i Allerød løbende flere tider ud via kommunens hjemmeside," skriver kommunen.

I øjeblikket er der cirka 200 ekspeditioner om ugen udelukkende vedrørende pas, kørekort og NemID, hvor omkring seks procent er borgere fra andre kommuner. Nabokommunerne i Region Hovedstaden oplever det samme høje tryk på ekspeditioner, og flere kommuner forsøger på samme måde at udbyde flere tider. oplyder Allerød Kommune.

Hvis du som borger har et akut behov for pas, kørekort og NemID og ikke kan finde en ledig tid på kommunens hjemmeside www.alleroed.dk, er du altid velkommen til at ringe ind til Allerøds Borgerservice på 48100100 i åbningstiden mandag og torsdag mellem klokken 12.00 til 17.00 eller på mail kommunen@alleroed.dk.

Jk

Vil du gerne arbejde mere hjemmefra?